کد خبر: ۸۸۶
سامسونگ پرچم‌دار جدید خود را با نام‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، با طراحی مشابه نسل پیشین و سخت‌افزار قدرتمندتر معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 28

سامسونگ سال گذشته، پرچم‌داران سری اس خود را با طراحی جدیدی به بازار عرضه کرد. در این طراحی جدید از نمایشگری کشیده با نسبت تصویر نامرسوم ۱۸.۵:۹، استفاده شده بود. حاشیه‌های اطراف این نمایشگر به مقدار قابل توجهی باریک‌ تر شده بودند. گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس تفاوت ظاهری چندانی نسبت به نسل گذشته ندارند.

پرچمداران جدید سری اس شرکت سامسونگ همچون مدل اس ۸ این توانایی را دارند که برای ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری زیر آب بدون مشکل باقی بمانند.

گلکسی اس ۹ از نمایشگر ۵.۸ اینچی Super AMOLED با لبه‌های خمیده، رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار و نسبت تصویر آن ۱۸.۵:۹ است که در پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ قرار گرفته است. نسخه‌ی پلاس این پرچمدار هم از نمایشگر مشابهی استفاده می‌کند با این تفاوت که ابعاد نمایشگر آن ۶.۲ اینچی است.

گلکسی اس ۹ پلاس با دوربینی دوگانه عرضه می‌شود که به صورت عمودی در میانه‌ی پنل پشتی گوشی قرار گرفته است. دوربین اصلی گلکسی اس ۹ به صورت تکی ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم دوگانه ۱.۵ و ۲.۴ عرضه می‌شود. دوربین اصل اس ۹ پلاس به صورت دو گانه طراحی شده است. لنز واید در این مدل ۱۲ مگاپیکسل با اف‌های ۱.۲ و ۲.۴ است. لنز تله فوتو اس ۹ پلاس نیز ۱۲ مگاپیکسل با اف ۲.۴ است که قابلیت ثبت تصاویر پرتره‌ بهتری به کاربر می‌دهد. دوربین اصلی هر دو گوشی Dual Pixe با لرزش‌گیر اپتیکال هستند. ثبت ویدیوهای سوپر اسلوموشن با فیلمبرداری ۹۶۰ فریم‌ برثانیه‌ و اچ‌ دی با بهره‌گیری از یک دیتابافر از ویژگی‌های جدیدی است که به گوشی‌های سامسونگ سری اس اضافه شده است. ضمن اینکه لنزهای دوگانه امکان عکاسی در نور کم را با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

دوربین سلفی در هر مدل اس ۹ و اس ۹ پلاس ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و اف ۱.۷ عرضه خواهد شد.

جک ۳.۵ میلی متری هدفون از مدل اس و اس پلاس حذف نشده است. مدل جدید گلکسی برای نخستین بار به اسپیکرهای استریو مجهز شده اند؛ این اسپیکرها توسط AKG بهینه شده‌اند و از فناوری‌ Dolby ATMOS بهره می‌برند. در مراسم رونمایی سامسونگ مدعی شده است که شدت صدای خروجی از پرچم ‌داران جدید این شرکت ۱.۴ برابر صدای خروجی گلکسی اس ۸ است.

پرچمداران جدید سری اس سامسونگ در هر دو مدل اس ۹ و پلاس، سه حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت دارند. در حالیکه حافظه رم اس ۹ ، چهار گیگابایت و برای اس ۹ پلاس شش گیگابایت است. این گوشی‌ها از حافظه‌های جانبی بهره می‌برند و به این ترتیب تا سقف ۴۰۰ گیگابایت از کارت‌های میکرو اس ‌دی پشتیبانی می‌کنند. این موضوع فضای بیشتری برای فیلمبرداری با کیفیت بالا به کاربر می‌دهد.

مدل‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس در چین و آمریکا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهند شد. این در حالی است که پردازنده این گوشی‌ها در دیگر بازارهای جهانی، جدیدترین تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اختصاصی سامسونگ با نام اکسینوس ۹۸۱۰ است. اجزای این تراشه هشت هسته‌ی پردازشی، شامل ۴ هسته‌ی Cortex A۷۳ با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A۵۵ با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز هستند و Mali-G۷۲ MP۱۸ پردازش تسک‌‌های گرافیکی را در این تراشه برعهده‌ دارد. طبق اعلام سامسونگ به دلیل پشتیبانی مودم LTE تراشه اکسینوس ۹۸۱۰، از، Cat.۱۸ دست‌یابی به پهنای باند دانلود ۱.۲ گیگابیت‌ برثانیه و پهنای باند آپلود ۲۰۰ مگابیت‌ برثانیه را امکان پذیر می‌کند.

هر دو گوشی در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقاء حافظه از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم تا سقف ۴۰۰ گیگابایت عرضه خواهند شد؛ اما سامسونگ حافظه‌ی رم در نسخه‌ی کوچک را معادل ۴ گیگابایت و در نسخه‌ی پلاس معادل ۶ گیگابایت انتخاب کرده است.

هر دو مدل اسکنر اثر انگشت و اسکنر عنبیه دارند. حسگر اثر انگشت در این پرچمدار به پایین دوربین در پنل پشتی گوشی جابه‌جا شده است. و به این ترتیب ایرادی که از اس ۸ می‌گرفتند رفع شده باشد و شاید اینگونه دسترسی به حسگر اثر انگشت راحت‌تر باشد.

سامسونگ سعی کرده است با اضافه کردن اسکنر چشم به پرچمدار جدید خود امنیت این سری از گوشی‌های خود را افزایش دهد. تشخیص هویت بایومتریک تشخیص چهره، اسکن چشم و اثر انگشت هر سه قابل استفاده در این دو مدل گوشی هستند. اسکن هوشمند نیز در این مدل وجود دارد به این ترتیب که به‌ صورت هوشمند قدرت فناوری اسکن چشم و تشخیص چهره را برای باز کردن قفل گوشی به سرعت ترکیب می‌کند. اثرانگشت انحصاری نیز وجود دارد. این اثر انگشت که متفاوت از اثر انگشت باز کردن قفل گوشی است دسترسی به پوشه‌ امن (Secure Folder) را برای کاربر امکان پذیر می‌کند.

گلکسی اس ۹ پلاس نسبت به اس ۸ پلاس حدود ۲ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد. در حالیکه حدود ۰.۴ میلی‌متر عریض‌تر و ضخیم‌تر از شده است. اما باید به این نکته اشاره کرد که با وجود افزایش ضخامت گوشی، ظرفیت باتری تغییری نکرده است. در محصول جدید سامسونگ از همان باتری سه هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده‌اند. گلکسی اس ۹ نیز وضعیتی مشابه دارد بطوریکه حدود یک میلی‌متر از ارتفاع گوشی کم شده است اما ظرفیت باتری تغییری نکرده است، و با وجود اینکه حدود ۰.۴ میلی‌متر ضخیم‌تر شده است، ظرفیتی معادل سه هزار میلی‌آمپر ساعت همچون گذشته دارد.

از دیگر امکانات جدیدی که شرکت سامسونگ به پرچمداران جدید خود اضافه کرده، AR Emoji است که اموجی‌های پویا و منطبق با حرکت چهره‌ کاربر را ایجاد می‌کند. با این سرویس، طیف گسترده‌ ای از واکنش‌های چهره به نمایش گذاشته می‌شود که از طریق SMS قابل ارسال هستند و یا می‌توان آن‌ها را به شکل فایل GIF ذخیره کرد. این امکانِ جدید در رقابت با انیموجی در آیفون ۱۰، ایجاد شده است.

پرچمداران جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی، آبی، خاکستری و رنگ جدید بنفش نیلوفری در بازار عرضه خواهند شد. طبق اعلام سامسونگ در جریان مراسم رونمایی از محصولات جدید، قیمت واقعی اس ۹ حدودا ۲۰۰ دلار از آیفون ۱۰ پایین‌‌تر است و تقریبا با گلکسی اس ۸ برابر است. در این مراسم سامسونگ شروع پیش‌سفارش این گوشی‌ها را از تاریخ ۱۱ اسفند اعلام کرد و عرضه‌ آن‌ها از تاریخ ۲۵ اسفند آغاز خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :