در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال گذشته بود که ژاپنی ها از یک خودروی سوپر اسپرت برقی ناشناخته با نام Aspark Owl رونمایی کردند و ادعا کردند که این خودرو می تواند در عرض ۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 23
سپس این خودروساز از یک فایل پی دی اف مربوط به نتایج دستگاه V-Box رونمایی کرد که نشان می داد این خودرو شتاب صفر تا صد ۲ ثانیه ای را به ثبت رسانده است.


حال اخیرا ویدیویی نیز از این خودرو منتشر شده است که نشان می دهد Owl در عرض ۱.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. جالب است بدانید که این خودرو تنها در ۳۰ سانتی متر نخست مسیر سرعت خود را به حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت رساند که از این نظر نیز یک رکورد محسوب می شود. پیش از این خودروی تسلا مدل S P۱۰۰ D توانسته بود در ۳۰ سانت نخست مسیر سرعت خود را به ۹.۴ کیلومتر بر ساعت برساند و شتاب صفر تا صد ۲.۲۸ ثانیه را هم ثبت کند.
 


در مورد این رکوردگیری اما دو نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کرد نخست اینکه خودرویی که اقدام به ثبت این رکورد کرده است به تایرهای بدون آج مسابقه مجهز بود که این تایر ها برای استفاده در جاده مناسب نیستند و در یک خودروی مجاز برای حرکت در خیابان هیچ گاه استفاده نمی شود.


همچنین در ویدیویی که از این رکوردگیری منتشر شده است نشان داده میشود که تایرها دقیقاً پیش از انجام رکوردگیری توسط گرم کن های مخصوص گرم شده اند تا چسبندگی آنها افزایش پیدا کند بنابراین می توان گفت که محصول نهایی که به خیابان ها را پیدا خواهد کرد احتمالا شتاب پایین تری خواهد داشت.


جالب است بدانید که موتورهای این خودرو در عقب نصب شده اند و انتقال نیرو چرخ های جلو با استفاده از میل گاردان انجام می شود.
 


نکته دوم به منبع تغذیه این خودرو برمی‌گردد در هنگام انجام رکوردگیری موتورهای برقی Owl نیروی خود را نه از باتری ها بلکه است خازن های دارای ظرفیت بالا دریافت می کردند. خازن ها این قابلیت را دارند تا فوراً شارژ شوند اما خالی شدن آنها نیز به صورت انجام می شود و شاید اصلاً پس از ۲ ثانیه خالی شوند.


با توجه به اینکه سازنده خودرو و به شعاع حرکتی حدود ۱۶۰ کیلومتری را داده است بنابر این محصول نهایی نه با خازن بلکه با باتری به بازار خواهد آمد ابعاد و وزن باتری ها قطعاً روی عدد شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تاثیر منفی خواهند گذاشت.


در مورد خودروی اسپارک سازنده عنوان کرده است که وزن این خودرو در حدود ۸۰۰ کیلوگرم است و موتور آن نیز توانایی تولید ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۷۶۳ نیوتون متر گشتاور را دارد.



همچنین سازنده ادعا کرده است که موتور این خودرو حداکثر می‌تواند ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دور بگیرد و خودرو قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد. با استفاده از محاسباتی که انجام داده ایم باید گفت که احتمالا شاهد استفاده از یک گیربکس دو یا سه سرعت در این خودرو خواهیم بود چون اگر ضریب انتقال نیرو یک به یک باشد در دور موتور ۴۰۰۰ دور حداکثر سرعت خودرو به زحمت به ۱۲۰ کیلومتر خواهد رسید.
 

در نهایت به قیمت این خودرو می‌رسیم که شایعاتی مبنی بر قیمت بیش از ۴ میلیون دلاری این خودرو وجود دارد.

منبع: خودروبانک
برچسب: Aspark Owl ، تسلا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۲۶%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر