کد خبر: ۸۳۱
با موافقت سازمان جهانی ثبت دامنه و پسوند‌های اینترنتی (آیکان) دو پسوند جدید تخصصی اینترنت به نام‌های دامنه اینترنت در ایران افزوده شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 02


 سازمان آیکان (ICAAN) به عنوان یکی از متولیان رسیدگی و واگذاری پسوند‌های اینترنتی در دنیا در راستای گسترش فضای اینترنت، پسوند‌های جدیدی را به صورت تخصصی در دنیا راه اندازی کرده است.

سازمان آیکان به عنوان یکی از نقش آفرینان پروتکل اینترنت، وظیفه مدیریت و نظارت بر پسوند‌های دامنه را دارد. از این رو شرکت‌های بین المللی طی مذاکره با سازمان آیکان در یک فرایندی، انحصار فروش این دامنه‌ها را در اختیار می‌گیرند و اقدام به عرضه این پسوند‌ها به کاربران، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند.

آیکان معتقد است که پسوند‌های جدید جریان موتور‌های جستجو را متحول خواهند کرد و به دلیل اینکه این پسوند‌ها ماهیت تخصصی و گروهی دارند، الگوریتم موتور‌های جستجو، اولویت را به دامنه‌هایی با پسوند‌های تخصصی اختصاص می‌دهد که این مورد می‌تواند نیمی از راه سئوی یک سایت را تسهیل کند.

در این راستا با موافقت آیکان دو پسوند «دات نوروز» و «دات پارس» (nowruz و.pars) به جمع دامنه‌های اینترنتی در ایران پیوسته است که ثبت دامنه با پسوند دات نوروز در فاز اول برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود.

طبق قوانین آیکان پسوند‌های جدید در ابتدا باید حدود ۴۵ تا ۶۰ روز در اختیار کمپانی ها، برند‌ها و سازمان‌های بزرگ قرار گیرد و پس از آن عرضه آن در بین کاربران عادی فراهم خواهد شد.

پسوند.nowruz تنها مختص به ایرانیان نیست و از آنجایی که طبق آمار‌ها ۱۸۷ میلیون نفر در ۱۱ کشور دنیا نوروز را به عنوان عید رسمی شان قرارداده اند، می‌تواند طیف وسیعی از مردم را مخاطب قرار دهد و با توجه به مباحث تجاری و فرهنگی، این پسوند می‌تواند قابل توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :