کد خبر: ۸۲۰
حکم یک دادگاه اروپایی:
دادگاه اتحادیه اروپا در حکمی گفته است که شرکت اوبر یک شرکت حمل و نقل محسوب می‌شود و باید در شهرهایی که فعالیت می‌کند در چارچوب قوانین چنین شرکتهایی فعالیت کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۶ - 2017 December 22

این درحالی است که اوبر می‌گوید که فقط خدمات دهنده اطلاعات دیجیتالی از طریق اپلیکیشن به کاربران خود است و فقط این کاربران و رانندگان را به یکدیگر متصل می‌کند؛ به همین دلیل فعالیت آن نباید در چارچوب قوانین شرکتهای تاکسیرانی محسوب شود.

این شرکت درعین حال گفته است که در بسیاری از شهرهای اروپایی که فعالیت دارد در چارچوب قوانین حمل و نقل محلی فعالیت می‌کند.

اپلیکیشن اوبر به کاربران امکان می‌دهد به جای استفاده از تاکسی برای رفت و آمد شهری، از خدمات خودروهای شخصی کمک بگیرند.

این پرونده پس از آن مطرح شد که مقامات بارسلون در اسپانیا از اوبر خواستند در چارچوب قوانین محلی تاکسیرانی عمل کند.


اوبر در واکنشی به رأی دادگاه گفته است که این حکم در عملکرد این شرکت در کشورهایی اروپایی که در آن فعال است تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند. اما تحلیلگران معتقدند که این رأی بر بازار کار موقت تأثیرگذار خواهد بود.

به گفته تیو لگت، خبرنگار امور تجاری بی‌بی‌سی، رای دادگاه نشان می‌دهد که تا مقامها و نهادهایی که در تدوین قوانین فعالیت شرکتها و خدمات تجاری دست‌اندرکار هستند، چه حد تلاش دارند تا فهمی از پدیده بازار کار موقت بدست آورند.

از زمانی که اوبر حدود ده سال پیش کار خود را آغاز کرد تاکنون بارها در کشورهای مختلف مجبور شده است تا الگوی فعالیت خود را پس از اقدام نهادهای قانونی این کشورها علیه آن، تغییر دهد.

اوبر البته درگذشته گفته بود که چنین احکامی باعث تضعیف ایجاد اصلاحات در قوانینی خواهد شد که اوبر آنها را قوانین منسوخ خوانده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :