رئیس نظام مهندسی استان تهران گفت: ­با توجه به کاهش ۵۰درصدی پروانه‌های ساختمانی در تهران با افزایش چند برابر ظرفیت مهندسان ساختمان روبه‌رو هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 05

 
به گزارش تسنیم، حسن قربانخانی گفت: نظام ارجاع کار در تهران شفاف است و مهندسان به نظام ارجاع کار به‌سبک کنونی و براساس قانون عمل می‌کنند.

 
وی تأکید کرد: از سال ۹۲ در شهر تهران ۱۶ هزار پروانه ساختمانی به‌مساحت ۲۰ میلیون مترمربع و در سال ۹۵ هم ۸ هزار و ۷۰۰ پروانه به‌مساحت ۱۰ میلیون مترمربع صادر شده است و از سال ۹۲ تا ۹۵ میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر تهران ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 
وی ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ مهندس ناظر پروانه اشتغال دریافت کردند که در سال ۹۵ به ۵۶ هزار نفر رسیده یعنی مهندسان ناظر ۳ برابر شده‌اند.

 
وی درباره ارجاع کار به اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: ارجاع کار به اشخاص حقیقی ۷۰ درصد و به شرکت‌ها ۳۰ درصد است.
قربانخانی تصریح کرد: تجربه‌های گذشته نشان داده است که مراجع صدور پروانه یعنی شهرداری‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ها و سایر قوانین نظام مهندسی پروانه ساخت‌وساز صادر می‌کنند.

 
رئیس نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی از سال ۸۴ روی زمین باقی مانده است و شهرداری‌ها به آن عمل نمی‌کنند، تأکید کرد: اگر آئین‌نامه جدیدی ابلاغ شود، عملیاتی نمی‌شود.

 
وی ادامه داد: در شهرداری باید اصلاحاتی صورت گیرد تا ملزم به رعایت قانون شوند به‌طور مثال در بیمه تضمین کیفیت قانون‌گذار می‌گوید، بدون شناسنامه فنی و ملکی نظام مهندسی، شهرداری‌ها نباید پایان کار صادر کنند.

 
قربانخانی ادامه داد: یکی از مشکلات نظام ساخت‌وساز این است که شهرداری‌ها خودگردان هستند و منابع درآمدی پایداری ندارند.

 
وی تأکید کرد: متأسفانه بیشتر شهرداری‌ها بخش عمده‌ای از منابع درآمدی خود را از جریمه تخلفات ساختمانی و فروش تراکم به‌دست می‌آورند. وی ادامه داد: تخلفات هم باعث ترافیک و مسائل زیست‌محیطی و کاهش خدمات عمومی می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۹.۸۳°
بیشینه:۲۰.۷۶°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۷%
 
۲۰.۷۶ | ۱۹.۸۳
تصاویر