مکرون درباره برنامه موشکی ایران گفت:
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر از برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و گفت وزیر خارجه فرانسه در سفر به تهران در مورد این مسائل صحبت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 03

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت وزیر خارجه فرانسه در سفر به تهران در مورد این مسئله و فعالیت‌های منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این هرچند بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرده، اما گفته است که باید در مورد برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای، با تهران گفت‌وگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز در پاسخ به این سوال که راهبرد فرانسه در قبال برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران چیست، بار دیگر موضعی مشابه ماکرون اتخاذ کرد.

وی گفت: «در مورد ایران سه موضوع وجود دارد: مسئله هسته‌ای که در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به آن رسیدگی شد. این توافقی مستحکم و موثر در زمینه عدم اشاعه است. این توافق باید حفظ شود.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در مورد موضوع دوم، گفت: «سیاست [موشک] بالستیک ایران که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همخوان نیست. رئیس‌جمهور این مسئله را با همتایات خود و آقای [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] در میان گذاشته است. ما در این زمینه با شرکای اروپایی و اعضای شورای همکاری نزدیکی داریم. ما از بیانیه‌های اخیر مقامات ایرانی در مورد این موضوع نگران هستیم.»

او نهایت در مورد مسئله سوم هم گفت: «سیاست منطقه‌ای ایران و تقاضای ما برای اینکه این کشور کمکی مثبت به حل بحران‌های خاورمیانه انجام دهد. این موضوعی است که ما به صراحت و با جزئیات آن را با طرف‌های ایرانی خود مورد بحث قرار می‌دهیم. این موضوع همچنین جزو مسائلی است که همکاری نزدیکی در مورد آن با متحدان اروپایی خود و اعضای شورای امنیت داریم.»

وی گفت سفر پیش روی «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به تهران، «فرصتی برای بحث در مورد این موضوعات» فراهم خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۴۱°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۴۱ | ۱۲.۲۲
تصاویر