کد خبر: ۶۰۴
مطابق گزارشی که کافه بازار از فعالیت کاربران در تابستان ارایه داد، 34 میلیون کاربر یکتا از مشتریان کافه بازار هستند که حدود 80 درصد استفاده کنندگان از نرم افزار و اپلیکیشن ها دارای گوشی سامسونگ و هوآوی بودند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 21
درحالیکه کافه بازار با 34 میلیون کاربر یکتا بزرگترین مرجع ارایه برنامه ها و اپلیکیشن های موبایلی با سیستم عامل اندروید در کشور بشمار می رود اگر جمعیت ایران را 85 میلیون نفر و هر نفر دارای یک گوشی اندرویدی درنظر بگیریم پس می توان گفت که تقریبا 40 درصد ایرانیان عضو کافه بازار هستند.

مطابق گزارشی که کافه بازار از فعالیت کاربران در تابستان ارایه داد، 34 میلیون کاربر یکتا از مشتریان کافه بازار هستند که حدود 80 درصد استفاده کنندگان از نرم افزار و اپلیکیشن ها دارای گوشی سامسونگ و هوآوی بودند.
 

بعد از آن کاربران کافه بازار به ترتیب دارای گوشی های LG و سونی، لنوو و HTC بودند.
 


اما جالب است بدانیم که کاربرانی که گوشی سامسونگ را داشتند نزدیک به 70 درصد خرید را به خود اختصاص داده اند. چراکه بر اساس گزارش انتشار یافته 67 درصد خرید انجام شده در تابستان با گوشی های سامسونگ، 15 درصد با گوشی های هوآوی و تنها 5 درصد با گوشی های سونی بوده است.
 

ضمن اینکه هر 10 گوشی پرتعداد کاربران فعال کافه بازار در تابستان گذشته درحالی از برند سامسونگ بودند که گوشی سامسونگ مدل Galaxy J7 بالاترین نرخ را به خود اختصاص داد.
 

علاوه بر آن مطابق رفتاری که کاربران از خود در تابستان گذشته ارایه دادند، ساعت 12 ظهر اوج خرید برنامه ها و ساعت 24 زمان اوج خرید بازی در تابستان بوده است.
 

در این میان بیشترین میزان رشد نصب فعال برنامه ها در حوزه رفت و آمد و امور مالی بوده است که شاید بتوان آن را با افزایش سفرها در فصل تابستان مرتبط دانست. ضمن اینکه برنامه های مرتبط با آب و هوا بیشترین کاهش را از نظر نصب به خود اختصاص دادند. هرچند هنوز پرتعدادترین برنامه ها در گروه آموزش و با اختلاف زیاد مربوط به گروه کتاب ها و منابع است.
 

البته هنوز سهم قابل توجهی از برنامه های کافه بازار رایگان است ولی پیام رسان ها و برنامه های مربوط به خرید بالاترین میانگین نصب فعال را در میان دیگر برنامه ها دارند.

منبع: تماس نیوز


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :