کد خبر: ۵۷۱
گوگل از شرکت هایی است که بارها علاقه خود برای انجام کارهای مختلف بوسیله پهپادها را نشان داده است، اما نه برای کسب سود مالی، بلکه به دلیل پتانسیل فراوانی که این گجت های نسبتاً نوظهور برای استفاده های خلاقانه ارائه می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 13
گوگل از شرکت هایی است که بارها علاقه خود برای انجام کارهای مختلف بوسیله پهپادها را نشان داده است، اما نه برای کسب سود مالی، بلکه به دلیل پتانسیل فراوانی که این گجت های نسبتاً نوظهور برای استفاده های خلاقانه ارائه می کنند. ابزارهایی که روز به روز شرکت های بیشتری به ساخت آنها روی آورده و مشاهده صحنه پروازشان در آسمان نیز در حال تبدیل شدن به نمایی مرسوم و عادی است.

روز گذشته اما این غول دنیای جستجوی اینترنتی، اعلام کرد قصد دارد یک سیستم خودکار کنترل ترافیک هوایی را بطور اختصاصی برای نظارت بر پرواز پهپادها و از بین بردن احتمال بروز سوانح هوایی بین آنها ایجاد کند.


البته گوگل قرار نیست به تنهایی این سیستم تازه را پیاده سازی کند و شرکت های بزرگ دیگری نیز از آمازون گرفته تا ورایزن در محقق کردن هدف یاد شده، شانه به شانه یکدیگر همکاری خواهند داشت.

سازمان هوانوردی دولت فدرال آمریکا مدتی است که نیاز به وجود مکانیزم های کنترلی و وضع قانون برای پرواز پهپادها را اعلام می کند و درخواست ایجاد این سیستم کنترل نیز از سوی دولت این کشور به شرکت های حوزه تکنولوژی ارائه شده است، اما قرار نیست بخش دولتی خود به تنهایی وظیفه کنترل هوایی پهپادها را به عهده گرفته و ارگان جدیدی برای این منظور تشکیل دهد.

Dave Vos مسئول پروژه Wing گوگل، در این باره می گوید هیچ گروه یا دسته خاصی برای به عهده گرفتن مسئولیت نظارت بر پرواز پهپادها در نظر گرفته نشده اند و ابداع سیستم مورد نیاز برای آن نیز به این شکل نخواهد بود که گوگل راه حلی را طراحی کند و بقیه مجبور باشند از آن تبعیت کنند، بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است همه در محقق شدن چنین سیستمی مشارکت و همراهی داشته باشند.

تعداد کمپانی هایی که تا کنون به پروژه یاد شده پیوسته اند تاکنون به بیش از ۱۴ عدد رسیده و ناسا نیز با امضای قراردادی قرار است در نقش هماهنگ کننده فعالیت های این شرکت های متنوع و متفاوت بر روند پیشرفت پروژه نظارت داشته باشد.

بهم پیوستن و همکاری این تعداد از غول های حوزه فناوری به یکدیگر برای خلق چنین سیستمی نشان دهنده پتانسیل بالای پهپادها برای ایفای نقش جدی تر در زندگی انسان است.

گجت هایی که در گذشته نزدیک، تنها ابزاری برای بازی و استفاده در صنعت سرگرمی محسوب می شدند، اما اگر زیرساخت های مورد نیاز برای آنها فراهم گردد، می توانند وظایفی را به عهده بگیرند که تاکنون تصور نمی رفت انجامش امکان پذیر باشد.

برچسب: گوگل ، ناسا ، پهپاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :