با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی مخصوصا تکنولوژی نانو، صنعت شست‌وشوی خودرو دست‌خوش تغییرات خوبی شده و بحث شست‌وشو و کارواش بدون آب بر سر زبان‌ها افتاد، آیا شما تا حالا از این سرویس شست‌وشو استفاده کردید یا نحوه‌ کار آن‌را می‌دانید؟
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 06

در عصر کنونی استفاده از منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد و همه به نحوی در تلاش هستیم تا بتوانیم از محیط زیست محافظت کنیم، بیش از 70 درصد سطح کره‌ زمین را آب پوشانده است ولی تنها سه درصد از آن قابل مصرف است، قسمت عظیمی از این مقدار (حدود 90 درصد) به صورت منجمد در یخچال‌ها قطبی است و اگر در مصرف آب آشامیدنی به هر نحوی صرفه‌جویی نکنیم، در آینده‌ای بسیار نزدیک با کمبود آن و خشکسالی روبه‌رو خواهیم شد.

 

همه‌ انسان‌ها پاکیزگی را دوست دارند و سعی می‌کنند خودشان و وسایلشان همیشه پاکیزه باشند، خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست، معمولا خودروها به دلیل ابعاد و نزدیکی به سطح آلودگی، مکررا آلوده می‌شوند، مخصوصا اگر در شهرهای بزرگ و آلوده ساکن باشید.

 

با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی مخصوصا تکنولوژی نانو، صنعت شست‌وشوی خودرو دست‌خوش تغییرات خوبی شده و بحث شست‌وشو و کارواش بدون آب بر سر زبان‌ها افتاد، آیا شما تا حالا از این سرویس شست‌وشو استفاده کردید یا نحوه‌ کار آن‌را می‌دانید؟

 

با استفاده از تکنولوژی نانو، محققان موفق شدند ماده‌ شوینده‌ای درست کنند و آب را از پروسه‌ شستن حذف کنند. کلیات این روش به این صورت است که ماده‌ مخصوص بر روی بدنه خودرو اسپری شده و با استفاده از دستمال‌های مایکروفایبر ضد خش، آلودگی از روی بدنه پاک می‌شود، این مواد در کنار قابلیت پاک‌کنندگی، باعث براق‌تر شدن رنگ خودرو شده و الکتریسیته ساکن بدنه خودرو را کاهش داده و خودروی شما مدت طولانی‌تری پاکیزه خواهد ماند.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که کارواش‌های بدون آب تا چه حد می‌توانند کثیفی را پاک کنند؟

اگر از علاقه‌مندان تورهای آفرود و رالی هستید، متاسفانه این متد برای شستن ماشینتان مناسب نیست، زیرا گل و لای باید به صورت کامل از بدنه پاک شده، ولی در بقیه موارد این روش کاملا پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

 

شایان ذکر است که بسیاری افراد فکر می‌کنند که ماده‌های شوینده مخصوص کارواش بدون آب شبیه یکدیگر هستند و فرقی باهم ندارند، ولی در واقعیت این محصولات دارای فرمول‌های متفاوتی هستند و مخصوص رنگ‌ها و جنس بدنه‌های خاص هستند، به طور مثال بعضی از آن‌ها بر پایه آب هستند ولی برخی دیگر بر پایه متعلقات پتروشیمی، بعضی از آن‌ها ممکن است دارای مواد محافظتی مثل امولیسیون سیلیکون یا تفلون باشند و برخی از آن‌ها ممکن است برای شیشه و بدنه باشند ولی برخی فقط برای بدنه مناسب باشند.

 

متد شست‌وشوی بدون آب خودرو علاوه بر این که محافظ محیط زیست است و در مصرف آب صرفه‌جویی به‌سزایی خواهد کرد، آلودگی شیمیایی مواد شوینده همراه آب در محیط زیست رها نشده و آن را آلوده نمی‌کند، به این دلیل که نیازی به آب ندارد، می‌تواند در محیط‌های بسته انجام شود و شلوغی بسیار کم‌تری نسبت به متدهای دیگر دارد، البته از آن‌جایی که هیچ گلی بی‌‌خار نیست، این روش نیز دارای ضعف‌هایی است من‌جمله، پارچه‌های مایکروفایبر باید به صورت مرتب شسته شوند در غیر این صورت امکان پخش کثیفی را دارند، مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر متدها دارند و تمیز کردن چرخ‌ها با استفاده از این روش، دشوار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :