کد خبر: ۵۵۵
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از حضور 23 میلیون گیمر درایران که روزانه 80 دقیقه مشغول بازی هستند، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 21

به گزارش راه نیوز به نقل از ایرنا ، حسن کریمی قدوسی روز دوشنبه در آیین رونمایی از دو بازی رایانه ای ایرانی به نام های لایو تی وی تایکون و کیج (The Cage) که در فرهنگ سرای اندیشه برگزار شد اظهار کرد: بیش از هفت هزار نفرعضو لیگ بازی های رایانه ای در کشور هستند که این رقم نشان از یک موضوع جدی در این زمینه می دهد.

کریمی گفت: در تولید بازی های رایانه ای بنیاد ملی ، حمایت های جدیدی از تولید کنندگان می کند که تا پایان امسال این حمایت ها تشکیلاتی و عملیاتی خواهد شد.
وی از اعطای کارت های عضویت برای بازی سازان و عوامل بازی های رایانه ای خبر داد و افزود: اهداف از این کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای هویت بخشی به این دسته افراد است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: دراین راستا اعتباری بالغ بر10 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای سازندگان بازی های رایانه ای درنظر گرفته شده است .

23 میلیون گیمر در ایران وجود دارد

معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این مراسم گفت: ابتدا قرار بود از سه بازی رایانه ای در مراسم امروز رونمایی شود ولی بازی پسرخوانده به دلیل عدم کسب رای لازم در بخش آپدیت جدید ، از پروسه رونمایی حذف شد.
متین ایزدی افزود: بازی های رایانه ای در یک سیکل و به درخواست بازی سازان مورد بررسی تیم کارشناسی قرار می گیرد و در نهایت پذیرش و عدم پذیرش آن از سوی هیات داوران اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سلیقه های مختلف و اقسام بازیهای گوناگونی وجود دارد گفت: تلاش می شود محتوای آموزشی و فرهنگ کشور در کارهای تولیدی در نظر گرفته شود.
بنابراین گزارش در مراسم رونمایی از دو بازی لایو تی وی تایکن و کیج The Cage ، شماری از علاقه مندان به بازی های رایانه ای به ویژه جوانان و نوجوانان در فرهنگ سرا حضور داشته اند.
امروز ضمن تقدیر و اهدای لوح به عوامل و سازندگان این بازیها ، قسمت هایی از این بازیها و موسیقی رایانه ای برای حاضران اجراشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :