معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر در حوزه هدایت تحصیلی، عدم استقبال دانش آموزان به رشته ریاضی در مقطع متوسطه و خالی ماندن طرفیت‌های این رشته مهم‌ترین چالش پیش روی اداره آموزش و پرورش در مقطع متوسطه است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 21

اسفندیارنظری در نشست خبری با اصحاب رسانه در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار کرد: استان مازندران در سال تحصیلی 95-96در پروژه مهر رتبه نخست را به دست آورد و امسال نیز از آبان ماه 1395 پروژه مهر سال تحصیلی 96-97با محورهای ایجاد نشاط، گسترش فرهنگ مشارکت، برنامه محوری، تمرکز بر مدیران مدارس ،آموزش نیروی انسانی و کیفیت بخشی مدارس آغاز شد.

دبیر پروژه مهر مازندران درباره فلسفه به وجود آمدن این طرح، تصریح کرد: فلسفه این پروژه آماده سازی مدارس برای سال جدید، برآوردی از تجهیزات، مدارس، کتب درسی و نیروی انسانی بر مبنای تعداد دانش اموزان، شاداب سازی، توسعه کیفی و کمی  مدارس است.

نظری تصریح کرد: در سال جدید مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی بازگشایی شده و بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز از اول مهر 96به مدارس راه پیدا می کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 18 درصد از مدارس استان به ویژه در مقطع ابتدایی غیر دولتی است، گفت: امسال"مدیر رهبر برنامه درسی" شعار بازگشایی مدارس بوده و این شعار به این معنا است که حضور مدیر در کلاس‌ها و نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان تسهیل گر فرآیند یادگیری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:در تاریخ 14 تیرماه زنگ پروژه مهر در مازندران به صدا درآمد و بیست و پنجم شهریور همزمان با سراسر کشور، مانور بازگشایی مدارس انجام می شود.

نظری اظهارکرد: در حوزه هدایت تحصیلی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش استقبال کم دانش آموزان از رشته ریاضی بوده است. سال گذشته تنها 11درصد از دانش آموزان در تعیین رشته ریاضی را در اولویت خود قرار دادند و امسال نیز همین عدم تمایل در مقطع اول متوسطه مشهود بوده و طرفیت رشته ریاضی هنوز خالی است.

نظری خاطرنشان کرد: در مقطع فنی حرفه ای و کاردانش و هنرستان  نیز 32 هزار و 500 دانش آموز در 343 هنرستانی، فنی حرفه ای و کاردانش امسال مشغول به تحصیل می شوند. یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش کشور و استان در سال تحصیلی 97-98 طرح سه ساله شدن هنرستان‌ها است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: کمبود تجهیزات، فضا و نیروی انسانی از مهم‌ترین موانع برای پیشبرد این کار بوده هرچند به دستور استاندار کارگروهی برای رفع موانع برای این طرح پیش بینی شده است که برمبنای آن بتوان با کمک دستگاه های خارج از آموزش و پرورش و حمایت خیرین این پروژه را به نتیجه رساند.

وی گفت: امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و 2 درصد از فروش گاز کشور نیز برای تجهیز هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها تخصیص یافته است که بخشی به صورت خرید تجهیزات و بخشی به صورت اعتبار در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.  پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول 98.5 درصد بوده و کل بازماندگان از تحصیل نیز 1024 نفر هستند که شناسایی شده و بیشترین آن‌ها دخترانی هستند که ازدواج زودرس داشتند.

وی، پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه را 91.5 درصد اعلام کرد و گفت: در این مقطع ۳۰۴ نفر از تحصیل بازماندند که بخشی از آنان بچه‌های کار و بیشترشان دختران با ازدواج زودرس هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یادآورشد: امسال تمامی مدارس کشور در طرح تعالی مدیریت مدارس قرار می گیرند.

وی به امضای تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با سازمان زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تمامی دانش‌آموزان و اولیایی که به دلایلی از تحصیل جا ماندند تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و در زندان‌ها در کلاس درس شرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران نیز گفت: اتباع خارجی در مازندران کارت تحصیلی دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، سیدعیسی میرشفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در مازندران نزدیک به ۹۰۰ دانش‌آموز تبعه کشورهای خارجی در تمامی مقاطع وجود دارد که بیشترشان افغان هستند و حتی اگر بدون شناسنامه باشند هم از تحصیل باز نمی‌مانند چرا که امسال بنا شده است که فرمانداری‌ها برای آن‌ها کارت تحصیل صادر کنند که بر همان اساس نیز کارنامه دریافت می‌کنند.

وی افزود: ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه عدالت آموزشی با تاکید بر فرصت‌های برابر یادگیری برای دانش‌آموزان، ارتقای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری سه برنامه اساسی حوزه ابتدایی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

میرشفیعی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پوشش تحصیلی نوآموزان ۵۷ درصد است، خاطرنشان کرد: این میزان پوشش تحصیلی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با ۲۶ درصد رشد به ۸۳ درصد رسید که به کسب رتبه نخست کشوری منتهی شد.

 معاون آموزش ابتدایی مازندران با اشاره به بازنگری کتاب هشت جلدی با تمرکز بر نوآموز، مربی و والدین در سال تحصیلی جدید در حوزه پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: در کشور کتاب واحدی برای دوره پیش‌دبستانی وجود ندارد و در مازندران به واسطه تألیف این کتب که شش جلد آن مربوط به نوآموزان است، 100 درصد تمامی آنها از کتاب یکسان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: برای دومین سال پیاپی امسال نیز مادرانی که فرزند پایه اول دارند و خود در زندان به سر می‌برند، بدون توجه به جرمشان چنانچه اجازه مرخصی داشته باشند، هفته پایانی شهریورماه را در مرخصی می‌گذرانند تا فرزند پایه اولی‌شان در کنار مادر خود به مدرسه برود.

میرشفیعی گفت: نرخ ثبت نام خالص پایه اول ۹۷ درصد است که در مازندران این میزان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ به 98.58 درصد رسید.

وی میانگین کشوری نرخ ثبت نام خالص دوره ابتدایی را نیز 97.83 درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در مازندران در سال تحصیلی ۹۵_۹۶ به 98.90 درصد رسید.

معاون آموزش ابتدابی استان میانگین 97.44 درصد کشوری در شاخص نرخ انتقال دوره ابتدایی، میزان آن در مازندران را 99/26 درصد بیان کرد و افزود: میانگین کشوری شاخص مهم نرخ تکرار پایه که در واقع همان مردودی در یک پایه بوده، 1.34 درصد است که این میزان در مازندران به 36 درصد کاهش یافته و منجر به کسب بالاترین سطح در کشور شد.

برچسب: رشته ریاضی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۵۲°
بیشینه:۲۰.۵۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۲۰.۵۲ | ۲۰.۵۲
تصاویر