رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید تحریم‌های تازه علیه کره شمالی که شورای امنیت سازمان ملل آن را تصویب کرد، تنها یک گام کوچک بوده و «با آنچه که قرار است در نهایت اتفاق بیفتد قابل مقایسه نیست».
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 14

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به اتفاق آراء تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید کرد که طبق آن، صدور منسوجات از سوی این کشور به طور کامل ممنوع خواهد شد و صادرات نفت خام به آن نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور در واکنش به این تحریم‌ها به خبرنگاران گفت: «از نظر ما این تنها یک گام کوچک است، نه یک تحول بزرگ. نمی‌دانم آیا این تحریم‌ها تاگیرگذار خواهد بود یا نه، ولی قطعا دلپذیر است که ۱۵ کشور به آن رای مثبت دادند».

وی تاکید کرد: «ولی این تحریم‌ها با آنچه که قرار است رخ دهد قابل مقایسه نیستند».

رییس‌جمهوری آمریکا به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

آقای ترامپ که پس از دیدار و گفت‌وگو با نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی، این اظهارات را بیان کرد، در ادامه افزود از اینکه مالزی دیگر هیچ رابطه تجاری با کره شمالی ندارد، خرسند است.

تصمیم روز دوشنبه شورای امنیت که در واکنش به ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در شهریورماه گرفته شد، نهمین قطعنامه این نهاد سازمان ملل علیه برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.


استیون منوچین، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا، اوایل روز سه‌شنبه در سخنانی گفت، اگر چین تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را اجرا نکند، «ما تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال می‌کنیم و آنها را از دسترسی به نظام دلار آمریکا و بین‌المللی محروم خواهیم کرد».

واشینگتن تا به امروز عمدتا از اعمال تحریم بر بانک‌ها و شرکت‌های چینی طرف معامله با کره شمالی خودداری کرده است.

هان تائه سونگ، سفیر کره شمالی، در یک کنفرانس مورد حمایت سازمان ملل برای خلع سلاح که روز سه‌شنبه در ژنو برگزار شد، گفت که ایالات متحده «آتش جنگ سیاسی، اقتصادی و نظامی را روشن کرده است».

قطعنامه روز دوشنبه شورای امنیت همچنین از کشورهای جهان خواسته است تا کشتی‌هایی که احتمال آن می‌رود حامل محموله‌های ممنوعه به مقصد کره شمالی هستند را بازرسی کنند.

این قطعنامه همچنین هرگونه سرمایه‌گذاری مشترک با موسسات کره شمالی به جز در موارد غیرانتفاعی را ممنوع کرده است.

انتظار می‌رود که تحریم‌های جدید مانع از دستیابی کره شمالی به درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه ناشی از فروش منسوجات و همچنین ۵۰۰ میلیون دلاری درآمد کارگران این کشور در خارج از کشور شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۲۳°
بیشینه:۱۳.۲۳°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۰ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۱۳.۲۳ | ۱۳.۲۳
تصاویر