داشتن وب سایت رستوران این روزها برای هر مسئول بازاریابی یا به عبارتی مسئول تشریفات رستوران بسیار با اهمیت است. امروزه روند کارها و فعالیت‌ها به این صورت است که فرد پیش از تصمیم گیری و حضور در محل رستوران، ابتدا اقدام به جمع آوری اطلاعات در مورد آن در فضای مجازی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 21

اینترنت ابزاری ضروری در توسعه رستوران است و وب سایت رستوران کانالی با اهمیت است که مشتری‌ها و مهمانان همیشگی را از پیشنهادات رستوران مطلع می‌سازد. سایت شما باید به خوبی طراحی شود، آگاه و عملیاتی باشد تا اطلاعات مفیدی را راجع به رستوران در اختیار سایرین قرار دهد.

۳ عامل مهم در طراحی و موفقیت وب سایت رستوران

 وب سایت موفق دارای چندین معیار است که مهم ترین آن‌ها به قرار زیر است:

  • طراحی
  • محتوا
  • فرآیند استفاده از وب سایت

طراحی وب سایت رستوران: این طراحی اعتبار و حرفه‌ای بودن رستوران شما را نشان می‌دهد. طراحی ضعیف سایت می‌تواند به آسانی تصویر رستورانتان را خراب کند. نداشتن عناوین و توصیف کافی، ارائه بیش از حد انیمیشن و گرافیک، عدم تطابق رنگ‌ها و فونت متن نمونه‌هایی از طراحی ضعیف سایت به شمار می‌آید.

وب سایت رستوران را مدام چک کنید و در صورت وجود هر یک از این مشکلات سریعا با یک طراح سایت مشورت کنید تا به شما در طراحی سایت جدید کمک کند.

محتویات سایت: مهم ترین علت بازدید مردم از سایت، محتویات آن است و این بخش مستقیما بر موفقیت وب سایت و در نتیجه موفقیت رستوران تأثیر می‌گذارد. اینکه محتویات با کیفیت باشند یا خیر بسیار قابل توجه است و سبب رتبه‌بندی خوب و بد وب سایت در موتور جستجوی اینترنتی و بازدید شماری از سایت‌ها می‌شود.

محتویات خوب باید بازدید کننده سایت را جذب کرده و آن‌ها را مشتاق به بازدید از رستوران کند یا سبب افزایش اشتیاق آنها به بازدید مجدد وب سایت شود.

استفاده و هدایت صفحه سایت: فرآیند استفاده از صفحه وب باید ساده و درعین حال مفید باشد. عناصر صفحه وب مثل: سربرگ، پانوشت، منوی هدایتگر، محتویات و دیگر موضوعات باید ظاهری معقول و منطقی داشته باشند.

بازدیدکننده نباید سردرگم شود و به هنگام جستجو از مسیر منحرف شود. به عنوان مثال اولین چیزی که فرد با ورود به صفحه رستوران خواهان آن است منوی رستوران است. چنانچه بازدیدکننده نتواند با یک کلیک یا به سادگی به منو دست یابد، صفحه را خواهد بست. در نتیجه رستوران مشتری خود را از دست می‌دهد.

۳ عامل مهم در طراحی و موفقیت وب سایت رستوران

اطلاعات وب سایت رستوران شما مهم است

با وجود سه عاملی که در بالا به عنوان مهم‌ترین عوامل از آن‌ها یاد شد اما باید به خاطر داشت از جمله موفقیت یک وب سایت به اطلاعاتی برمی‌گردد که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

اگر سایتی عالی با طراحی بسیار خوب و حرفه ای، محتویات جذاب و عالی داشته باشد اما مشتری خبری از وجود چنین وب سایتی نداشته باشد،  وب سایت نمی‌تواند مشتریان بالقوه را جذب کند. پس طراحی سایت باید در فهرست کارهای اولویت دار قرار گیرد.

برچسب: وب سایت ، رستوران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :