کد خبر: ۴۶۵
هوش مصنوعی بزرگ ترین خطری است که ما به عنوان تمدن بشری با آن روبرو هستیم و به همین خاطر خواستار مداخله سریع و قاطعانه دولت برای نظارت بر روند توسعه این تکنولوژی هستم
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 16

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا که برای حضور در نشست انجمن دولت های ملی حاضر شده بود، در حاشیه این نشست گفت: هوش مصنوعی بزرگ ترین خطری است که ما به عنوان تمدن بشری با آن روبرو هستیم و به همین خاطر خواستار مداخله سریع و قاطعانه دولت برای نظارت بر روند توسعه این تکنولوژی هستم.

او ادامه داد: من در قلمرو هوش مصنوعی به پیشرفته ترین شکل این تکنولوژی دسترسی دارد و معتقدم که مردم باید واقعا نگران آن باشند.

البته اولین باری نیست که این کارآفرین نابغه نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار می دهد اما تابحال پیش نیامده بود که او تا این اندازه قاطعانه خواستار مداخله دولت در این زمینه شود.

ماسک در صحبت هایش اشاره کرد:

هوش مصنوعی موضوعی نادر است و ما باید در زمینه قانون گذاری برای آن فعال عمل کنیم نه واکنشی. زیرا زمانی که رویکری واکنشی داشته باشیم، دیگر خیلی دیر شده .

وی در ادامه اشاره ای هم به تفاوت قانونگذاری برای هوش مصنوعی و دیگر حوزه ها داشت و اعلام نمود:

هوش مصنوعی خطری بنیادین برای تمدن بشری است؛ خطری که هیچگاه از ناحیه تصادفات رانندگی، سوانح پروازی، داروهای اشتباه یا غذاهای مسموم متوجه انسان نبوده.

ماسک خاطرنشان کرد که قانونگذاری از جانب دولت نقشی کلیدی دارد زیرا شرکت ها هم اکنون به شدت تحت فشار هستند تا نوعی هوش مصنوعی پیشرفته را توسعه دهند زیرا در غیر ازین صورت از بازار حذف خواهند شد.

اما عمده نگرانی این نابغه به هوش مصنوعی درون شبکه ای باز می گردد که می تواند در جهت آسیب رساندن به انسان به کار گرفته شود. او در این باره گفت: این نوع هوش مصنوعی می تواند با انتشار خبرهای کاذب و نفوذ به اکانت های ایمیلی و دستکاری اطلاعات، جنگی را آغاز کند چراکه قدرت قلم از شمشیر بیشتر است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :