طراحی هواپیمای شرکت استراتولانچ که "راک" نامگذاری شده، به نحوی است که بیننده گمان می‌کند دو هواپیمای مجزا را به همدیگر پیوند داده‌اند
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 05
اگرچه تا پیش از این وظیفه پرتاب و ارسال ماهواره‌ها بر عهده موشک‌ها بود، لیکن یک شرکت آمریکایی به نام استراتولانچ هواپیمایی ساخته است که برای پرتاب ماهواره و انتقال آن به فضا طراحی شده است.

طراحی هواپیمای شرکت استراتولانچ که "راک" نامگذاری شده، به نحوی است که بیننده گمان می‌کند دو هواپیمای مجزا را به همدیگر پیوند داده‌اند، لیکن در واقع راک تنها یک هواپیماست. هواپیمای راک 6 موتور از نوع موتورهایی که در بوئینگ 747 استفاده شده، در خود دارد.

این هواپیما 117 متر طول، 15 متر ارتفاع و 250 تن وزن دارد و 28 چرخ وظیفه حمل این غول هوایی عظیم را بر عهده دارند.

شرکت سازنده گفته است که هواپیمای راک توان حمل باری به وزن 200 هزار کیلو را دارد و اولین نمونه آن در سال 2019 آماده خواهد شد.

پیش از ورود هواپیماها به عرصه پرتاب ماهواره، موشک‌ها این وظیفه را برعهده داشتند. موشک آر7 به عنوان اولین موشک ماهواره‌بر، ماهواره اسپوتنیک شوروی سابق را در 4 اکتبر 1957 به مدار زمین ارسال کرد. ماهواره‌ای که ماموریتش 22 روز پس از پرتاب و پس از پایان یافتن عمر باتری‌ها به پایان رسید.

سازمان فضایی هند در 15 فوریه 2017 موشکی 320 تنی به نام PSLV-C37 به فضا پرتاب کرد که 104 ماهواره را با خود حمل می‌کرد. این موشک هندی رکورد حمل بیشترین تعداد ماهواره را از آن خود کرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۳۲°
بیشینه:۱۳.۳۲°
وضعيت:باران سرد
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۷۷%
 
۱۳.۳۲ | ۱۳.۳۲
تصاویر