کد خبر: ۳۵۳
اولین قدم برای ثبت شرکت : ایجاد موسسه و شرکت و فعالیت در آن ها نیاز به ثبت در اداره ثبت اسناد املاک می باشد ...
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 30

اولین قدم برای ثبت شرکت : ایجاد موسسه و شرکت و فعالیت در آن ها نیاز به ثبت در اداره ثبت اسناد املاک می باشد که البته در تهران می بایست به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی مراجعه نمود چنانچه در مناطق دیگر این دو ارگان نباشد می بایست به دفترخانه اسناد رسمی و یا دادگاه محل مراجعه نمود . ثبت شرکت باعث نمود هویت حقوقی یک موسسه می شود و همچنین باعث نظارت کامل دولت بر آن می باشد . در ادامه به نحوه ثبت شرکت ها می پردازیم . بیشترین شرکت های تاسیس شده و مورد اهمیت در ایران شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشد که در ادامه مقاله نحوه ثبت آن ها را توضیح خواهیم داد .
ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
در این قبیل موسسه ها برای ثبت شرکت نیاز به سرمایه حداقل 100.000 تومان می باشد همچنین شرکت با مسئولیت محدود برای کنترل نیاز به هیئت مدیره یا مدیرانی می باشد و نیز تعدا شرکا می بایست حداقل دو نفر باشد همچنین مسئولیت هر شخص متناسب با سهم الشرکه وی می باشد .
ثبت شرکت سهامی خاص :
برای ثبت این قبیل شرکت ها نیاز به حداقل سرمایه به میزان 100.000 تومان می باشد همچنین تعداد شرکا می بایست حداقل سه نفر بوده و نیز هیئت مدیره و مدیران آن باید سه نفر باشند . در شرکت سهامی خاص مسئولیت هر فرد متناسب با میزان مبلغ سهام اسمی وی می باشد . در هنگام ثبت شرکت ارائه گواهی پرداخت 35 درصدی از سرمایه شرکت نزد بانک مربوطه الزامی می باشد .
نکته :
1. در صورتی که سرمایه شرکت از موارد غیر نقدی باشد یعنی از نوع اموال منقول و غیرمنقول ، ارائه گواهی کارشناس دادگستری الزامی بوده و همچنین در مورد اموال غیر منقول ارائه اصل سند مالکیت الزامی می باشد .
2. در قدم اول برای ثبت شرکت می بایست با تهیه فرم و تکمیل آن اقدام نمود در فرم های مربوطه امضا تمام شرکا ضروری می باشد . برای دریافت اظهارنامه شرکت می بایست تقاضانامه به همراه امضا تمام شرکا را به اداره مربوطه ارائه نمود و نیز فرم صورتجلسه هیئت مدیره و صورتجلسه مجمع عمومی را دریافت نمود .
برچسب: شرکت ، ثبت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۲۹°
بیشینه:۲۰.۲۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۹%
 
۲۰.۲۹ | ۲۰.۲۹
تصاویر