در صورت تهدید و تجاوز از سوی آمریکا، ما کشتی های جنگی آمریکا مستقر در شبه جزیره کره از جمله ناو هواپیمابر “کارل وینسون” را از بین خواهیم برد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 05

در حالی که تنش میان واشنگتن وپیونگ‌یانگ در سطح گسترده‌ای افزایش یافته است، برخی رسانه‌ها از نیت پیونگ‌یانگ برای اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر داده‌اند. در همین حال ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدامات اخیر پیونگ یانگ، روز ۸ آوریل اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور ناو هواپیمابر کارل وینسون را به شبه جزیره کره اعزام کرد.

اعزام این ناو پواپیمابر پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد، «قویترین ناو هواپیمابر» این کشور را به سوی شبه جزیره کره اعزام خواهد کرد. اعزام چنین ناو غول پیکری به شبه قاره کره هشداری جدی برای پبونگ‌یانگ به شمار می رود.
در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه طی مصاحبه‌ای در سیدنی استرالیا اعلام کرد، ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» طی چند روز آینده به دریای ژاپن خواهد رسید. اظهارات مایک‌پنس در حالی بیان می‌شود که روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ به پایین ترین سطح خود رسیده است.
پنس افزود:«با ایجاد رابطه خوب میان چین و آمریکا اکنون این امکان وجود دارد که از راه مسالمت آمیز بتوانیم شبه جزیره کره را از وجود سلاح‌های اتمی خالی کنیم».
او در ادامه مصاحبه‌اش گفت:«رژیم کره شمالی نباید در محاسبات خود اشتباه کند زیرا ایالات متحده آمریکا در این منطقه دارای منافعی است ما در این منطقه حضور داریم و برای حفظ منافع مان و امنیت همپیمانان و متحدان مان کوتاهی نمی‌کنیم».

اعزام قویترین ناوگروه آمریکا به دریای ژاپن

وی افزود:«اگر چین و کشورهای منطقه بر کره شمالی فشار بیاورند، شرایط برای رسیدن به یک تفاهم از راه مسالمت آمیز بوجود خواهد آمد» و ما هم اکنون «به گام‌هایی که چین تاکنون برای مهار کردن بحران در منطقه برداشته است دلگرم هستیم».
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته پس از آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی، به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هشدار داد که رفتار خود را تغییر دهد.
پیشتر پنس به رهبر کره شمالی هشدار داد که چنانچه متحدان آمریکا را در شبه جزیره کره تهدید کند با «پاسخی قاطع و موثر» از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.
پنس تاکید کرده بود که پیونگ یانگ «خطرناک ترین تهدید برای صلح و امنیت آسیا و اقیانوس آرام است».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۷.۶۹°
بیشینه:۱۷.۶۹°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۵۸%
 
۱۷.۶۹ | ۱۷.۶۹
نظرسنجی
میزان آشنایی و اطلاعات شما درباره رمزارزها چقدر است؟
خوبه، بر اساس تحلیل خودم ترید میکنم
آشنایی نسبی دارم و دیگران براام ترید می‌کنند
آشنایی کمی دارم و ترید نمی کنم
قبلا ترید می کردم ولی الان در بازار نیستم
در حال آموزش تریدینگ هستم
اطلاع خاصی ندارم
فقط اخبار آن را پیگیری می کنم