آیا تا به حال از خودتان درباره صحت و سلامت برند کاری خود سوال کرده­ اید؟ آیا برند خود را پایش می­کنید، آن را می­سنجید، و یا گزارشی از علائم حیاتی برند خود، مشابه کاری که درباره خود کسب­ و­کار می­کنید، تهیه کرده­ اید؟
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 07
آیا تا به حال از خودتان درباره صحت و سلامت برند کاری خود سوال کرده­ اید؟ آیا برند خود را پایش می­کنید، آن را می­سنجید، و یا گزارشی از علائم حیاتی برند خود، مشابه کاری که درباره خود کسب­ و­کار می­کنید، تهیه کرده­ اید؟ یا  اگر بخواهید چنین کاری را انجام دهید، می­دانید که چه پرسش­هایی باید صورت گیرد؟ ما در اینجا یک تست تشخیصی سریع را به منظور کمک به مدیران عامل شرکت­ها تهیه کرده­ایم تا بتوانند از این طریق ارزیابی را انجام دهند و متوجه شوند که آیا زمان آن فرا رسیده است که چکاپی از برند به صورت راهبردی انجام شود یا خیر.

هشت سوالی که باید از خودتان درباره برند بپرسید:

1- آیا شرکت شما هدف قدرتمندی را برگزیده است که کارمندان شرکت شما هر روز برای آن تلاش کنند؟ آیا این هدف والا در راهبردهای شرکت شما به صورت معنی­ داری لحاظ شده است؟ آیا این هدف، الهام ­بخشی به شما را در خصوص رفتار سازمانی دارد؟ آیا هدف شما عامل محرک و پیشبرد برند شماست، و از همه مهم­تر اینکه به لحاظ عاطفی با کارمندان شما عجین شده است؟

2- آیا برند شما دارای یک جایگاه برند شاخص را دارد که بتواند آن را از سایر رقبای خود متمایز سازد؟

3- آیا شرکت شما ایده شفافی در خصوص اینکه چه کسانی به برند شما اهمیت می­دهند را دارد؟ با چه کسی باید در این باره صحبت کنید، روی چه کسی تاثیر بگذارید، او را متقاعد کنید یا حتی مجددا اطمینان حاصل کنید؟

4- آیا شرکت شما دارای یک راوی ویژه برند است که به همه مخاطبان جامعه هدف شما با زبانی رسا و شیوه­ای متفاعد­کننده مطالب مربوط به شرکت را توضیح دهد؟ آیا تمامی افراد شرکت شما قادر به گفتن چنین داستانی به دیگران هستند؟

5- آیا شرکت شما از توانایی ارائه نوعی اعتبار برند به شیوه­ای شفاف و قانع­کننده برای مشتریان، کارمندان، سهام­داران، و جهانی که تجربه کار با شما را دارند، به شکل معناداری برخودار است؟

6- آیا شرکت شما با نوعی لحن برند متمایز­کننده که همگان در تمام سطوح پیوسته از آن یاد کنند، با مخاطبان ارتباط برقرار می­کند؟

 7- آیا شرکت شما از یک هویت برند بصری با دستورالعمل شفافی که پیوسته کاربرد داشته، و در هر جایگاهی استفاده شود، برخوردار است؟

8- آیا برند شما با مردم ارتباط عاطفی عمیق­تری دارد به گونه­ای که بتواند به احساسات آنها احترام گذاشته و به نیازهای آنها پاسخ دهد؟
اگر به هر یک از این سوالات پاسخ منفی داده­ اید، نشان دهنده این است که باید چکاپی از برند خود انجام دهید. حداقل کاری که باید بکنید این است که با مشتریان و کارمندان خود شروع به گفتگو کرده و نظر آنها را متوجه شوید. زیرا دقیقا شبیه سلامتی بدن خودتان، گاهی متوجه مسئله نمی­شوید مگر آنکه به دنبال آن بروید. و دقیقا شبیه سلامتی انسان­ها، سلامت برند نیز یک پروژه دراز­مدت است که باید بر اساس یک بستر منظم، در تمام طول عمر مدیریت شود.

اگر برای چکاپ علائم حیاتی برند خود اقدام کنید، به آن آسیبی نمی­رسد اما اگر این کار را نکنید، آسیب­ پذیر خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که راهبرد کسب ­و­کار در راستای راهبردی باشد که برند شما دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :