بعد از صدور 24 موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) از اواخر سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرانجام اولین پروانه رسمی این حوزه را صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 30

شرکت "کیش سل پارس" با مأموریت ارائه سرویس های پایه و ارزش افزوده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به دریافت اولین پروانه MVNO شد.

براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت های دارنده موافقت اصولی MVNO برای دریافت پروانه تجاری موظف بودند که حداقل با یکی از اپراتورهای تلفن همراه وارد مذاکره و همکاری شده تا بتوانند پروانه رسمی خود را دریافت کنند.

براساس پیگیری های تسنیم، ظاهرا شرکت کیش سل پارس توانسته با اپراتور سوم موبایل به توافق نهایی بر سر نحوه همکاری و نهایتا دریافت پروانه رسمی شود که گویا مذاکرات آن با اپراتورهای دیگر نیز جاری است.

پیش از این در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان دریافت کننده موافقت اصولی دیده می شد که از سهامداران کیش سل پارس است و تصمیم گرفته اند پروانه مذکور را به نام شرکت دیگرشان که مأموریت ارائه خدمات اپراتور تلفن همراه مجازی را دارد، دریافت کنند.

شرکت های اندوخته سازان سرآمد فردا، اندیشه نگار پارس و پرداخت الکترونیک سامان کیش از سهامداران کیش سل پارس هستند.

به گزارش تسنیم، اپراتور مجازی موبایل (MVNO) یک اپراتور تلفن همراه است که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش های core (HLR)HSS و IN، Billing و CC و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای موبایل MNO که به آنها اپراتور میزبان گفته می شود، انواع سرویسهای پایه از قبیل USSD-SMS-Data-Voice بعلاوه سرویسهای ارزش افزوده VAS و همچنین سرویسهای اینترنت اشیاء IOT و سایر سرویسهای M2M را ارائه می دهد.

به عبارت دیگرMVNO ها سرویس ویژه‌ای متفاوت از خدمات تلفن همراه ارائه نمی‌دهند، بلکه شرکت‌های اپراتور مجازی می‌توانند با استفاده از بستر تلفن‌های همراه محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی خود را ارائه دهند و برای رسیدن به این نقطه لازم است میزان تولید محتوا افزایش پیدا کند. نخستین MVNO توسط اپراتور دانمارکی TELE2 راه اندازی شد و پس از آنکه موج این پدیده اروپا را فراگرفت، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال 1999 میلادی با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :