محتوا میتواند به شکلهای مختلفی دسته بندی شود و با فکر کردن در مورد سبک نوشتار میتوانید سریعتر ایده هایی برای آن بدست آورید. در اینجا چند دسته که باعث میشوند ایده ها به ذهنتان خطور کند را معرفی میکنم.
یافتن ایده هایی برای تولید محتوا میتواند سخت و مشکل ساز باشد و بسیاری از افراد در این مرحله به مشکل بر میخورند. برای یافتن محتوایی که بتواند اهداف بهینه سازی برای موتور جستجو را عملی کند باید به چند موضوع برای رسیدن به ایده های خلاقانه دقت کنید اولاً وب سایت را به عنوان قالبی گسترده در نظر بگیرید و سپس راهی برای به نمایش گذاشتن آن قالبها بیابید. محتوا میتواند به شکلهای مختلفی دسته بندی شود و با فکر کردن در مورد سبک نوشتار میتوانید سریعتر ایده هایی برای آن بدست آورید. در اینجا چند دسته که باعث میشوند ایده ها به ذهنتان خطور کند را معرفی میکنم. قطعات آموزشی میتوانند به کاربران شما نشان دهند که کاری را انجام بدهند که قبلا نمیدانستند. چطور شما میتوانید از یک اصل آماری صنعتی استفاده کنید و نکاتی از دیدگاه یک متخصص ارایه نمایید.
مثال هایی از ایده هایی برای تولید محتوا
شما میتوانید بر جزئیات زمان گذاشته و مباحثی را که برای متخصصین یا کاربران جذاب می باشد را ارایه نمایید. محتوای فرایندی میتواند نوعی مقاله ی گام به گام باشد که بازدید کننده را از مراحل انجام کار مطلع سازد. محتوای اطلاع رسانی نباید حتما فوق العاده باشد و تنها با قرار دادن صفحه ی فروشگاه یا بیوگرافی تیم اجرایی میتوانید محتوایی برای صفحه ایجاد کنید. اخبار در واقع یک صفحه اطلاع رسانی است که شما را به چیزی که در زمان مشخصی رخ داده است ارجاع میدهد این میتواند اخبار صنعت باشد که شما گزارشش میکنید یا اینکه در مورد شرکت و استخدامها یا کنفرانسهای انجام شده باشد(مانند صفحه اخبار سئو در سایت). تمامی اینها میتوانند به شکلهای متفاوتی عرضه شوند و مطمئنم روش های بسیار دیگری وجود دارند که ما به آن اشاره نکرده ایم. سعی کنید در هنگام تصمیم گیری برای ساخت این لیست کلیدواژه های هدف را در مقابل چشمانتان داشته باشید ترکیبی از عبارتهای مشخص و انواع محتوا میتواند منشا ایدههای عالی باشد. کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که رقبای خود را بررسی نمایید ببینید که چیزی را جا انداخته اند یا خیر. جستجویی بر واژه های کلیدیانجام داده و رقبای خود را ببینید، سایتهای آنها را رصد کرده و نگاهی به وبلاگها و صفحات پرسش و پاسخ آنها بیندازید در مورد چه چیزهایی نگارش می کنند؟؟ آیا دسته هایی وجود دارند که شما تنها دارنده آن باشید؟ آیا موضوعات مهمی وجود دارد که شما بتوانید ان را گسترش دهید یا پرسشهای بی پاسخی که بتوانید پاسخ دهید؟ همچنین باید رقابت در شبکه های اجتماعی را نیز بررسی نمایید آنها در مورد چه چیزی پست میکنند؟ شاید آنها به بخشی توجه دارند که شما نادیده اش گرفته اید و سوم اینکه همکاران شما که هر روز میبینیدشان میتوانند منبع محتویاتی عالی باشند.
مشتریها گاها از گذاشتن نظراتشان خوشحال میشوند و راه های زیادی برای این راه وجود دارد. داشتن گفت و گویی رو در رو با مشتریهای خود میتواند منجر به یک مطالعه موردی یا گواهی نامه شود تا در سایت خود قرار دهید و تجربه ی خوب مشتریان را نشان دهید. برای موتورهای جستجو این نشانه ی محتوای خوب ومعتبر است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید تا نظر خود را نسبت به محصولات یا خدماتتان بگویند تا آن را بر سایت خود پست کنید یا اینکه رقابتی تشکیل دهید تا مشتریان در مقابل نظر دادن در مورد محصولات یا خدماتتان جایزه ای دریافت کنند و همچنین کار را تنها منحصر به مشتریانتان نکنید. به عنوان یک سازمان شما شبکهای از افراد را دارید که کار شما با آنها میتواند محتوایی برای شما تهیه کند. با فروشنده های خود تماس بگیرید و در مورد یک مطالعه ی موردی بنویسید تا بر وب سایتتان انتشار یابد. اگر شرکای شما از این موضوع استقبال و آن را تایید نمودند شما میتوانید محتوایی در موردش بنویسید. همچنین شبکه های حرفه ای را نیز نادیده نگیرید زیرا مخاطبین صنعت شما از قرار دادن پستی در وبلاگشان در مورد شما استقبال میکنند. پیدا کردن ایده های تولید محتوا میتواند دشوار باشد ولی به یاد داشته باشید که برای رقبای شما نیز این کار دشوار است و انجام صحیح آن یک برگ برنده در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. محتوایی که مینویسید را بررسی کنید نگاهی به کارهای رقبای صنعتتان بیندازید و به مردم اجازه دهید تا محتوایی برای جذب مشتریان بیشتر تولید کنند.