اطلاعیه فیسبوک پیرامون رسوایی اخیر؛
طی حمله‌ی اخیر به فیسبوک، هکر توانسته به اطلاعات کامل ۱۴ میلیون کاربر دسترسی پیدا کند؛ همچنین، درمجموع ۳۰ میلیون کاربر تحت‌ تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 13

 

چند هفته‌ی پیش خبری مبنی بر هک شدن اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک منتشر شد؛ حال این شرکت طی اطلاعیه‌ای ضمن به‌اشتراک گذاشتن جزئیات این اتفاق، اعلام کرده است که برخلاف تخمین اولیه، ۳۰ میلیون کاربر تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند (نه ۵۰ میلیون).

کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت Facebook بفهمند که اکانت‌شان در بین اکانت‌های هک‌شده بوده است یا خیر؛ فیسبوک برای آن‌هایی که تحت تأثیر حمله قرار گرفته‌اند، یک‌سری پیغام ارسال کرده است؛ این شرکت طی این پیام‌ها، تمامی اطلاعاتِ به‌سرقت‌رفته از این کاربران را به آن‌ها اطلاع داده و همچنین گفته است که چه اطلاعاتی قابل‌بازیابی هستند. ظاهرا هکر، تمامی اطلاعاتی که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده را پاک نکرده است.

گای روزن، قائم‌مقام بخش مدیریت محصول فیسبوک، به خبرنگاران گفته است که «ما در این زمینه، همکاری‌مان را با FBI آغاز کرده‌ایم؛ این سازمان از ما درخواست کرده که فعلا در مورد این‌که چه کسی ممکن است پشت این حملات باشد، صحبتی نکنیم. با این حال تحقیقات ما همچنان ادامه دارد.» بدیهی است که در حال حاضر، افشای هرگونه جزئيات در مورد هکر می‌تواند به مخفی ماندن او کمک کند.

ظاهرا هکر توانسته است به نام، شماره‌ی تلفن و ایمیل ۱۵ میلیون کاربر دسترسی پیدا کند؛ البته اوضاع برای ۱۴ میلیون کاربر دیگر، وخیم‌تر از این است. هکر توانسته به نام، شماره و ایمیل این کاربران در کنار مواردی دیگر نظیر نام کاربری، جنسیت، زبان محلی، دین، شهر محل زندگی، تحصیلات، محل کار و... دسترسی پیدا کند؛ گفتنی است که هکر نتوانسته به اطلاعاتِ ۱ میلیون کاربر باقی‌مانده، دسترسی پیدا کند.

نکته‌ی قابل‌توجه اینجا است که این حملات فقط به خود فیسبوک محدود بوده‌اند و اپلیکیشن‌های دیگر این شرکت نظیر Messenger Kids ،Messenger اینستاگرام، واتس‌اپ، Workplace و Pages تحت تأثیر آن قرار نگرفته‌اند.

فیسبوک می‌گوید که هیچ مدارکی دال بر انتشار پست توسط هکرها در اکانت‌های هک‌شده، در دسترس نیست و احتمالا آن‌ها تنها به برداشتن اطلاعات بسنده کرده‌اند. ظاهرا اولین موج این حملات در تاریخ ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) انجام گرفته‌اند و فیسبوک ۱۱ روز پس از آن، به این اتفاق پی برده است.

منبع: زومیت

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۲۳°
بیشینه:۱۳.۲۳°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۰ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۱۳.۲۳ | ۱۳.۲۳
تصاویر