کمتر کسی است که چیزی درباره نخل و خرما و فواید آن نداند، اما احتمالا کمتر کسی می‌داند که نخل‌های هوشمندی در دبی وجود دارد که به جای آب، انرژی خورشیدی مصرف و ذخیره کرده و به جای خرما، بار آنها WiFi است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 06

نخل درختی است که از دیرباز با فرهنگ مردمان عرب پیوند خورده و به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی آنها تبدیل شده است. در همین راستا مسئولان دبی اقدام به نصب نخل‌های مصنوعی هوشمندی در جای جای این شهر کرده‌اند که انرژی خورشیدی را ذخیره کرده و برای عابران امکان اتصال به WiFi و استفاده از اینترنت را فراهم می‌کنند.

این نخل می‌توانند از طریق صفحات خورشیدی نصب شده در آنها، انرژی خورشید را ذخیره کرده و برای آنها که در سایه‌سارشان نشسته‌اند، امکان شارژ تلفن‌های همراه را فراهم کنند. هشت نفر همزمان می‌توانند با اتصال به هر کدام از این نخل‌ها، وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنند.

هر کدام از این نخل‌ها 20 قدم ارتفاع داشته و شاخه‌های آنها مساحتی حدود 18 متر مربع را می‌پوشانند. نخل‌های دبی به افرادی که در 100 متری آنها حضور دارند، امکان اتصال اینترنتی مجانی و دانلود فیلم، بازی و تماس اینترنتی می‌دهند. استفاده‌کنندگان از این خدمات، هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند و تمامی این خدمات رایگان است.

جورجان کاندیج، مدیر توسعه شرکت «سمارت پالم» که این پروژه را انجام می‌دهد گفت که در حال حاضر 26 نخل هوشمند در نقاط مختلف دبی نصب شده‌اند و تا سال 2020 تعداد این نخل‌ها به 53 نخل خواهد رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۳۵°
بیشینه:۱۳.۳۵°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۸%
 
۱۳.۳۵ | ۱۳.۳۵
تصاویر