با استفاده از ابزار مناسب به کسب وکارتان کمک کنید تا در فضای آنلاین به موفقیت برسید. مزایا و معایب سئوکردن و پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی و هر کدام را برای کسب و کار خود ارزیابی کنید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 29

پاسخ به این سؤال مدت هاست که به بحثی داغ تبدیل شده است. کدام یک بهتر است؟ اینکه به سادگی سایت خود را از طریق پرداخت به ازای هر کلیک، در بالاترین سطح از موتورهای جست و جو قرار دهید یا از ابزاری با هدف بهبود استراتژی بازاریابی از طریق بهینه سازی موتورهای جست وجو (سئو) استفاده کنید؟

انتخاب محلی که باید برایش هزینه پرداخت شود، برای تمام صاحبان کسب وکار دشوار است. انتخاب میان سئو و پرداخت به ازای هر کلیک نیز معمولاً با سؤالی مبنی بر تردید میان بهتر بودن هر کدام از آنها همراه می شود. آیا پاسخ صحیح و غلطی موجود است؟ آیا هر دوی آنها خوب هستند؟ برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید باید مزایا و معایب هر یک از این روش ها را بدانید.

سئو معمولاً به عنوان نسل پیشتاز «ارگانیک» و یا «طبیعی» شناخته می شود. به بیان ساده، سئو شامل بهینه سازی صفحات وب شرکت شما با هدف بهبود جایگاه آنها در نتیجه جست وجوی کاربران است. سئوی ارگانیک به معنای حصول اطمینان از جایگاه بالاتر شما در نتایج جست وجو است تا جست وجوگران متوجه سایت شما و به آن وارد شوند و در حالت ایده آل شرکت شما را بر شرکت های رقیب ترجیح دهند.

تعریف دقیق سئو معمولاً بسته به روندهای موجود در صنعت و تغییر در الگوریتم گوگل، متغیر است. در حقیقت سئو شرایطی را ایجاد می کند که به خوبی معرف چیستی یک سرمایه گذاری است و محتوای مناسبی را در اختیار بازدیدکننده ها و بات های جست وجوگر قرار می دهد.

این عملکرد ممکن است شامل بهینه سازی شرایط وب سایت و مرتب نگاه داشتن آن از طریق تنظیم کدها و نشر محتوای مطلوب موتور جست وجو باشد تا هم بازدیدکننده ها را جذب کند و هم بات ها را. به دست آوردن لینک های پیشنهاددهنده سایت شما در محتوایی دیگر می تواند منجر به «قدرتمندی سایت» و بهبود رتبه شما شود. وبلاگ نویسی، بازاریابی در شبکه اجتماعی و ویدئوهای آنلاین از روش های به دست آوردن لینک های باکیفیت هستند.

مزایای سئو:

- سئوی ارگانیک بسیار ارزان است. هزینه نیروی کار مربوط به آماده سازی و مدیریت پرداخت به ازای هر کلیک معمولاً به اندازه سئو است، اما در پرداخت کلیکی باید به طور پیوسته هزینه کلیک ها را نیز پرداخت کنید.

- اثر سئوی ارگانیک تا مدت ها باقی می ماند. اگر یک سایت به خوبی بهینه سازی شود، تا مدت ها پس از پایان دوره پرداخت به ازای کلیک نیز جایگاهی مناسب در اختیار خواهد داشت.

- جاگذاری در موتور جست وجو نسبتاً ثابت است، اما محل تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می تواند بسته به مبلغ پرداختی رقبای تان، متغیر باشد. اگر سایت شما به خوبی بهینه سازی شود و قدرت آن بالا باشد، حتی اگر یک ماه از سئوکردن دست بکشید، سایت تان جایگاهش را حفظ خواهد کرد.

معایب سئو:

- سئو در قیاس با پرداخت به ازای هر کلیک بسیار کند عمل می کند. برای مشاهده نتیجه سئو باید مدت ها انتظار بکشید، اما پرداخت به ازای هر کلیک بسیار سریع جواب می دهد.

- سئو فرآیندی پیوسته است. سایت شما هرگز 100درصد بهینه نمی شود و برای بهینه تر کردن آن باید تلاش بیشتری انجام شود. خبر خوب این است که با بهینه سازی سایت، رتبه شما بهتر خواهد شد و احتمالاً با تداوم آن نتیجه سرمایه گذاری در سئو را مشاهده خواهید کرد.

- سئو زمان زیادی می طلبد؛ مخصوصاً اگر خودتان آن را برعهده بگیرید. ممکن است از ابزار سئو و یا ابزار شخصی برای سئوکردن استفاده کنید. در این صورت هزینه بسیار زیادی باید پرداخت شود؛ هزینه مالی به جای هزینه زمانی.

پرداخت به ازای هر کلیک

وقتی شما از موتورهای جست وجو همچون گوگل، بازدیدکننده و یا «کلیک» خریداری می کنید، در واقع از سیستم پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کرده اید. پرداخت به ازای هر کلیک به شما این شانس را می دهد تا با پرداخت پول بتوانید در قبال یکسری کلمات کلیدی و یا خدماتی که ارائه می دهید، نتیجه موتور جست وجو را به نفع خود سازید.

مزایای پرداخت به ازای هر کلیک

- هیچ انتظاری نمی کشید: هر زمانی که پرداخت به ازای هر کلیک را آغاز کنید، متوجه مراجعات بیشتر و کلیک بیشتر می شوید. برای مشاهده نتیجه سئو ممکن است ماه ها زمان لازم باشد.

- پرداخت به ازای هر کلیک مقیاس پذیر و قابل کنترل است: شما بودجه خود را مشخص می کنید و می دانید چه تعداد مراجعه کننده به دست خواهید آورد. از طرف دیگر، این خاصیت به شما کمک می کند تا به بودجه مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال نیز پی ببرید. سئو به این مشخصی نیست و ممکن است بسته به حوزه فعالیت کسب وکار و رقبای تان، زمان و پول بیشتری نیاز داشته باشد.

- استفاده از پرداخت به ازای هر کلیک شما را از نگرانی الگوریتم های موتور جست وجو و اثر آنها بر رتبه شما، می رهاند. پول پرداخت می کنید تا جایگاه تبلیغ داشته باشید و رتبه ارگانیک شما مهم نیست. در هنگام استفاده از سئو باید از بهینه بودن سایت تان بر اساس معیارهای گوگل اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت رتبه تان را از دست می دهید و یا با تاکتیک های معکوس سئو جریمه خواهید شد.

معایب پرداخت به ازای هر کلیک

- برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید پول پرداخت کنید. هرچه بیشتر بپردازید، نتیجه بهتری می یابید. هر روز رقابت بر سر کلمات داغ تر می شود و این بدان معناست که در آینده برای گرفتن همان نتیجه از یک لغت، باید هزینه بیشتری بپردازید.

- پیداکردن کلمات کلیدی که باید بر روی آنها تمرکز کنید ممکن است بسیار وقت گیر باشد. مدیریت کلمات کلیدی، بررسی نتایج، ارزیابی میزان مخارج و عملکرد هوشمندانه در بازی پرداخت به ازای هر کلیک در حقیقت یک کار تمام وقت است. یا باید خودتان بر روی آن زمان بگذارید و یا متخصصی را استخدام کنید که این کار را برای تان انجام دهد.

- پرداخت به ازای هر کلیک مانند شیر آب است؛ وقتی آن را قطع می کنید، دیگر به شما سرویس دهی نمی کند. اگر لازم باشد بودجه مربوط به پرداخت به ازای هر کلیک را در جایی دیگر هزینه کنید، آیا مراجعه کنندگان معمول برای تان کفایت خواهند کرد؟ سئو یک فرآیند با طول عمر بالاست. درست است که هیچ گاه به طور کامل انجام نمی شود، اما مانند یک گوی برفی عمل می کند. زمان می برد تا به تکانه مطلوب برسد، اما وقتی به حد مطلوب رسید، دیگر متوقف نمی شود.

- «کلیک خلاف» همچنان یک مشکل است. شرکت هایی وجود دارند که با استفاده از بدافزارها کلیک افراد را با آی پی های مختلف از اقصی نقاط دنیا شبیه سازی می کنند. رقیبان شما ممکن است به سرعت اعتبار کلیک های شما را به پایان برسانند. گوگل گاه می تواند اینگونه خلاف ها را شناسایی کند، اما همچنان راه فرار وجود دارد.

کدام بهتر است؟ حقیقتاً به بودجه و نوع صنعت شما بستگی دارد. در شرایط ایده آل استفاده از هر دوی آنها نتیجه مطلوبی برای کسب وکارتان ایجاد می کند. شما هم تأثیر سریع آن را با افزایش ترافیک سایت و به تبع آن افزایش درآمدتان متوجه خواهید شد. با گذر چند ماه سایت تان بهینه سازی می شود و در گذر زمان جایگاه بهتری می یابد.

منبع: فرصت امروز

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :