کد خبر: ۱۳۶۲
مبارزه‌های «هنرهای رزمی ترکیبی» در کراسنودار روسیه برگزار شد و در سنگین‌وزن، امیر علی‌اکبری از ایران توانست دانیل اومیلانچوک از لهستان را شکست دهد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 12

این مبارزه در سه راند برگزار شد. اومیلانچوک پیشتر در سازمان آمریکایی یواف‌سی مبارزه می‌کرد و سابقه چهار پیروزی در آن رقابت‌ها را دارد. او در ۳۰ مبارزه حرفه‌ای خود فقط یک بار ناک اوت شده‌است.

علی‌اکبری قهرمان سال ۲۰۱۰ کشتی فرنگی جهان و رقیب لهستانی‌اش پیش از رویارویی در قفس کراسنودار، شش ماه قبل در باکو و در یک شب موفق شدند رقبای خود از استونی و آمریکا را تسلیم کنند.

نماینده ایران این بار نیز مثل رقابت‌های قبلی‌اش، همزمان با پخش ترانه‌ای از سوگند وارد قفس مبارزه شد.

علی‌اکبری پس از محرومیت از کشتی فرنگی به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست، رو به این رشته حرفه‌ای آورد و تمریناتش را در شعبه تایلند از آکادمی آمریکایی آکا آغاز کرد.

او در رشته جدید، سابقه غلبه بر هیث هرینگ و تایلر کینگ از آمریکا، ژائو آلمیدا و ژرونیمو دوس سانتوس از برزیل و والنتین مولدافسکی از روسیه را در کارنامه‌اش دارد.

پس از برتری علی‌اکبری مقابل حریفش که ملقب به خرس لهستانی است، حالا یک مبارزه دیگر برای کسب کمربند قهرمانی سازمان ای‌سی‌بی خواهد داشت. مبارزه‌ای در برابر محمد واخائف از روسیه.

بنا بر اعلام این سازمان، واخائف و علی‌اکبری نوزدهم آبان امسال در مسکو به مصاف هم می‌روند.

واخائف ابراز امیدواری کرده بود اومیلانچوک مقابل علی‌اکبری پیروز شود و حتی عکس مشترکی با او گرفت و در اینستاگرام نوشت: «با برنده مبارزه فردا.»

علی‌اکبری و واخائف در مراسم وزن‌کشی نیز برای هم رجز خواندند. اوج ماجرا در پایان مبارزه علی‌اکبری با رقیب لهستانی‌اش رخ داد. جایی که واخائف با کمربند قهرمانی‌اش وارد قفس شد.

رجزخوانی ادامه یافت اما مسئولین رقابت‌ها و کادر فنی دو ورزشکار، اجازه بروز درگیری را ندادند.

در تاریخچه سازمان روسی ACB، قهرمانان سنگین‌وزن و دارندگان کمربند قهرمانی، همگی اهل روسیه بوده‌اند و علی‌اکبری در صورت پیروزی، اولین ورزشکار غیر روسی است که به این عنوان دست می‌یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
تصاویر