شرکت «دی‌جـِی‌آی» با معرفی پهپاد ماویک ۲ پرو، پیشرفته‌ترین پهپاد فیلمبرداری کوچک جهان را معرفی کرده است. این پهپاد با اینکه در یک کوله‌پشتی کوچک جا می‌شود اما توانایی فیلمبرداری و پروازی آن، از بسیاری از پهپادهای بزرگ‌تر که تا کنون ساخته شده اند، بیشتر است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 04

 

شرکت «دی‌جـِی‌آی»، در چند سال اخیر رشدی خیره‌کننده داشته و یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. این شرکت در زمینه پهپادهای تجاری یکی از معروف‌ترین شرکت‌های جهان است. «دی‌جـِی‌آی»، دو سال پیش با معرفی ماویک پرو نسلی از پهپادها را معرفی کرد که قابلیت جمع شدن داشتند و می‌شد آن‌ها را در یک کیف دستی جا داد. این پهپادها از نظر کیفیت ثبت تصاویر هم قابلیت مناسبی داشتند. البته به دلیل سنسور کوچکشان همچنان تصاویر پهپادهای بزرگ‌تر با دوربین‌های بزرگتر بهتر بود.

حالا اما در همکاری «دی‌جـِی‌آی»، با شرکت معروف دوربین سازی «‌هاسلبلاد»، این شرکت ماویک پرو دو را معرفی کرده است. با تکنولوژی‌ هاسلبلاد دوربینی روی این پهپاد جدید سوار شده است که با وجود کوچک بودن، از بسیاری از پهپادهای بزرگ قابلیت بیشتری دارد.

شرکت‌ هاسلبلاد دوربین‌هایی می‌سازد که مخصوص عکاسان حرفه‌ای است. این شرکت سوئدی توسط ویکتور ‌هاسلبلاد در سال ۱۹۴۱ تاسیس شد.

بیشتر شهرت‌ هاسلبلاد به ماموریت‌های فضایی باز می‌گردد. ناسا در کره ماه برای عکاسی در فضا از محصولات این شرکت استفاده کرد. عکس‌های دوربین‌های این شرکت کیفیت بالایی در آن زمان داشتند.

دوربین این پهپاد جدید شرکت «دی‌جـِی‌آی»، تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی را ضبط می‌کند و از فناوری اختصاصی رنگ طبیعی (HNCS)‌ هاسلبلاد برای ایجاد تصاویری با رنگ دقیق‌تر و طبیعی استفاده می‌کند. دیافراگم این دوربین قابل‌تنظیم است و برای شرایط نوردهی مختلف می‌تواند بین اف ۲.۸ تا اف ۱۱ کار کند.

آنچه سبب قدرت این پهپاد جدید شده استفاده از یک سنسور یک اینچی است که تا پیش از این در پهپادی به این کوچکی استفاده نشده بود. این سنسور چهار برابر بزرگتر از سنسور استفاده شده در ماویک پرو یک است.

بزرگ‌تر بودن سنسور سبب جذب نور بیشتری می‌شود و در نتیجه کیفیت تصویر به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

این دوربین قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 4K با بیت‌ریت ۱۰۰ مگا بیت در ثانیه و دقت رنگ ۱۰ بیت را دارد. این کیفیت تصاویر حتی در دوربین‌های فیلم‌برداری بزرگ زیر پنج هزار دلار -به غیر از پاناسونیک جی اچ پنج- وجود ندارد.

در این پهپاد هوش مصنوعی توسعه یافته است. در نمونه پیشین، پهپاد می‌توانست سوژه را شناسایی و تعقیب کند اما زمانی که سوژه از پشت مانعی می‌گذشت پهپاد گیج می‌شد. در حالیکه در ماویک پرو دو حتی اگر سوژه مدتی پشت جسمی پنهان شود، پهپاد حرکت احتمالی سوژه را حدس زده و شروع به تعقیب می‌کند.

این پهپاد تا هشت کیلومتر قدرت پروازی دارد و با یک بار شارژ می‌تواند ۳۱ دقیقه پرواز کند. حداکثر سرعت این پهپاد ۷۲ کیلومتر در ساعت است.

اندازه پهپاد جدید «دی‌جـِی‌آی» با بال‌های بسته کمی بزرگتر از یک آیفون ایکس است.

در آیرودینامیک این پهپاد تغییراتی رخ داده که سبب می‌شود مصرف انرژی در حین پرواز کمتر شود و پهپاد قادر باشد با صدای کمتری حرکت کند. از طرفی در جریان‌های شدیدتر هوا هم این پهپاد می‌تواند به پرواز ادامه دهد. سنسورهای این پهپاد هم بهینه‌سازی شده و در هنگام پرواز احتمال برخورد به موانع در آن کاهش پیدا کرده است.

قیمت این محصول در بازارهای مختلف، متفاوت است اما نسخه اروپایی این محصول حدود ۱۵۰۰ یورو قیمت دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۷.۴۱°
بیشینه:۱۷.۴۱°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۲۱%
 
۱۷.۴۱ | ۱۷.۴۱
تصاویر