کد خبر: ۱۲۶۵
شرکت آمازون در سال گذشته؛
شرکت پستی آمازون شعبه بریتانیا اعلام کرده است که مالیات پرداختی این شرکت در بریتانیا در سال گذشته به نصف مالیات پرداختی سال قبل کاهش یافته و به ۴.۵ (چهار و نیم) میلیون دلار رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 04

کاهش مالیات آمازون در بریتانیا در حالی گزاش شده که سود این شرکت آمریکایی در سه ماهه گذشته به رکورد جدیدی دست یافت و به ١.٩ میلیارد دلار (یک میلیارد و نهصد میلیون پوند) رسید.

بین شرکت آمازون و دو شرکت آمریکایی اپل و آلفابت بر سر اینکه ارزش بازار کدامیک زودتر از حد یک تریلیارد دلار بالاتر می‌رود رقابت وجود داشت. شرکت اپل روز گذشته اعلام کرد که نخستین شرکت آمریکایی است که از این مرز عبور کرده است.

شرکت آمازون شعبه بریتانیا در مورد میزان اندک مالیات پرداختی گفته است که سود قبل از مالیات شرکت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن سه برابر شد و از ٢۴ میلیون پوند به ٧٢ میلیون پوند رسید.

شعبه آمازون در بریتانیا که با نام “شرکت خدماتی آمازون بریتانیا” به ثبت رسیده حدود بیست و هفت هزار نفر را در استخدام دارد که عمدتا در زمینه انبارداری، تدارکات، بسته‌بندی و ارسال کالا فعالیت دارند. کل عایدی این شرکت در بریتانیا در سال گذشته ٣۵ درصد افزایش یافت و از ١.۴۶ میلیارد پوند به ١.٩٨ میلیارد پوند رسید. با این همه، این شرکت گفته است که سود دریافتی از این میزان فروش تنها ٧٢ میلیون پوند بوده است.

سخنگوی شرکت خدماتی آمازون بریتانیا توضیح داده است که “مالیات بر شرکت به سود تعلق می‌گیرد و به عایدی سالانه ارتباطی ندارد و به خاطر شدت رقابت در این بازار و ادامه سرمایه‌گذاری، سود دریافتی پایین بوده است.”

او گفته است که تمامی شعبه‌های شرکت آمازون در همه جای دنیا مالیات بر سود را به طور کامل پرداخت می‌کنند و در صدد فرار مالیاتی نیستند.

سال گذشته، شرکت آمازون از محل عواید سالانه مبلغ ١٢۵میلیون پوند را به صورت پاداش به کارکنان شرکت پرداخت که پرداخت این مبلغ باعث کاهش سود و در نتیجه، مالیات پرداختی به دولت شد.

با وجود مالیات نسبتا کمی که آمازون به دولت بریتانیا پرداخته، حضور و فعالیت آن شرکت باعث ایجاد اشتغال برای نیروی کار محلی شده به نحوی که سال گذشته، جمع حقوق و دستمزدهای پرداختی فقط به حدود بیست هزار کارمندان و کارگران در بخش انبارداری و تدارکات به بالای ۶۵٠ میلیون پوند بالغ شد.

موفقیت تجاری آمازون به معنی آن بوده است که طی دو سال گذشته، قیمت سهام آن نزدیک به ٨۵ درصد افزایش یافته است. در حالیکه شماری از فروشگاه‌های عمده بریتانیا با مشکلاتی در زمینه جلب و حفظ مشتری مواجه هستند، فروش اینترنتی در این کشور رو به فزونی است و آمازون، به عنوان بزرگترین شرکت فعال در این بخش، از این تحول منتفع شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۲۳°
بیشینه:۱۳.۲۳°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۱۳.۲۳ | ۱۳.۲۳
تصاویر