کد خبر: ۱۲۵۳
یک شرکت دانش بنیان در کشور موفق به طراحی نرم افزاری شده است که تلفن همراه را به دستگاه کارت خوان سیار تبدیل می کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 30

 

یکی از مشکلات بسیاری از فعالان تجاری عدم امکان هرگونه دریافت و پرداخت مالی به صورت سیار حین معامله است.


بر خلاف تمام برنامه های مالی موجود در بازار اعم از بانکی یا غیربانکی که تنها توانایی ارسال مبلغ به صورت کارت به کارت را دارند، یک شرکت دانش بنیان نرم افزاری را اختراع کرده است که امکان دریافت مبالغ را نیز دارد.


یکی از مهمترین موارد سیستم جدید دریافت و پرداخت، عدم محدودیت در مبلغ می باشد، به عبارت دیگر گرچه برنامه های پرداخت سقف سه میلیون تومان از هر کارت در 24 ساعت را دارند، در دریافت بدون محدودیت می توان در تراکنش های 50 میلیون تومانی به تعداد بی نهایت وجوه را از یک کارت دریافت کرد.


دکتر افشین واعظ غیاثی مدیر عامل شرکت دانش بنیان یاد شده در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ به ایرنا گفت: این تنها برنامه دریافت وجوه در کشور است که تلفن همراه شما را به یک دستگاه کارتخوان سیار تبدیل می کند.


وی با تاکید بر اینکه تمامی قوانین دستگاه پوز بر این اپلیکیشن حاکم است، یکی از قابلیت های این سامانه را امکان اتصال دارنده آن به هر شماره شبای بانکی ذکر کرد.


غیاثی افزود: به عبارت دیگر، این اپلیکیشن هر مبلغی را که به آن وارد شود، مستقیماً به حساب شبای دارنده اپلیکیشن نزد هر بانک واریز می کند و کارمزد آن حدودا نصف کارمزد کارت به کارت است.


وی با اشاره به تفاوت این اپلیکیشن با دستگاه پوز گفت: در واقع هیچ‌ قطعه سخت افزار و کیبوردی در کار نیست و تماما اپلیکیشن و نرم افزار است.


غیاثی ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن کاریر به جای این‌ که در یک جایگاه مخصوص کارت بانکی خود را بکشد، شماره کارت و رمز دوم خود را وارد می کند و خرید و فروش به سهولت انجام می گیرد.


وی همچنین یکی دیگر از قابلیت های مهم این اپلیکیشن را نصب آسان و همچنین ثبت نام‌ مشتری و خریدار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در دستگاه های کارتخوان فعلی اطلاعات ذخیره نمی شود.


غیاثی گفت: با وجود این دستگاه، دیگر نیازی به حمل دستگاه پوز نیست ضمن اینکه بسیاری از مراجعات بانکی برای دریافت کارت خوان از بین خواهد رفت و همچنین نیاز به واردات دستگاه پوز نیست.


به گفته این فعال دانش بنیان، این اپلیکیشن که برای نخستین بار در ایران اختراع و سال گذشته نیز کار ثبت اختراع آن انجام شد، در هر جا از دنیا با اتصال به اینترنت قابل استفاده است.


وی با بیان این که سقف تراکنش مشابه دستگاه کارت خوان یا همان پوز مبلغ 50 میلیون تومان است افزود: مجوز این اپلیکیشن که قابل استفاده android و ios است، از طریق بانک سامان از بانک مرکزی گرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :