کد خبر: ۱۲۰۳
گروهی از پژوهشگران بریتانیایی نوعی الگوریتم هوش مصنوعی جدید طراحی کرده اند که می تواند رانندگی را در عرض 20 دقیقه به خودروهای خودران آموزش دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15

 

گروهی از پژوهشگران نوعی ماشین خودران مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده اند که درست مثل انسان ها با 20 دقیقه آموزش رانندگی می تواند به دقت رانندگی کند.

این سیستم هوش مصنوعی حاصل کار گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج است و می تواند اساس و پایه تولید بسیاری از خودروهای خودران را شکل دهد.

یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل گروه خودروهای خودران «ویو» در این خصوص می گوید: "قطعه گمشده از پازل خودروهای خودگردان، الگوریتم های هوشمند است، نه حسگرها، قوانین و نقشه ها.

انسان ها توانایی شگفت انگیزی برای انجام وظایف پیچیده در دنیای واقعی دارند، زیرا مغز ما به ما اجازه می دهد به سرعت یاد بگیریم و دانش را در تجربیات بسیاری کسب کنیم. ما می خواهیم وسایل نقلیه خودرانمان را نیز به همین سیستم یادگیری مجهز کنیم و بین سخت افزار و نرم افزار ارتباطی قوی تر ایجاد کنیم."

این تیم یک دوربین واحد در بخش جلویی دارد و می تواند گاز و ترمز را کنترل کند.تصاویر دریافتی از خودروی هوشمند وارد واحد پردازش گرافیکی می شود که توانایی هوشمندانه تجزیه و تحلیل داده های دوربین را در زمان واقعی دارد. سپس خودرو بر اساس این تجزیه تحلیل ها درست مثل یک انسان واقعی یاد می گیرد و رشد می کند.

روش یادگیری با این روش بسیار عمیق است و حتی می تواند تا 95 درصد ضریب اطمینان ایجاد کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :