کد خبر: ۱۲۰۰
محققان دانشگاه تگزاس یک هدست جدید برای ردگیری حرکات چشم ساختند که قادر است نقطه نگاه چشم را به طور سه بعدی شناسایی کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 13

 

به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، این هدست از یک دوربین سه بعدی در بالا و دو دستگاه ردگیری چشم بهره می برد که رو به چشم کاربر قرار می گیرند تا حرکت آن را دنبال کنند.


اطلاعات این هدست به یک کامپیوتر ارسال می شود تا یک نقشه سه بعدی از محیط مقابل کاربر براساس اطلاعات دوربین سه بعدی تولید شود. سپس با ترکیب این اطلاعات با اطلاعات به دست آمده از ردگیرها، نرم افزار نقطه نگاه کاربر را تشخیص می دهد و آن را درون نقشه سه بعدی می یابد.


در نتیجه این سیستم از طریق ردگیری حرکات چشم کاربر می تواند وظایف مختلفی از جمله فعال و کنترل کردن ویلچر برقی یا کنترل بازوی رباتیکی را انجام دهد.


محققان در تلاشند تا با بهبود این فناوری آن را به صورت یک عینک مجهز به دوربین سه بعدی درآورند که ردگیرهای حرکت درون آن تعبیه شده است.


این فناوری که حق اختراع آن به ثبت رسیده در حوزه بازی های کامپیوتری، واقعیت مجازی و نظارت بر بیماری هایی که حرکات چشم را تحت تاثیر قرار می دهند نیز کاربرد دارد.


سیستم های ردگیری حرکات چشم برای افرادی که قادر به تکلم نیستند و نمی توانند دست ها و سرخود را تکان دهند، امکان برقراری ارتباط با سایرین را از طریق حرکات چشم فراهم می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب: معلولان ، هدست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :