کد خبر: ۱۲
مایکروسافت پس از گذشت ۱۵ سال از زمانی که بالمر لینوکس را سرطان نامید، به بنیاد لینوکس می‌پیوندد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 21

مایکروسافت به بنیاد لینوکس می‌پیوندداگرچه ۱۵ سال پیش، مدیرعامل سابق مایکروسافت به لینوکس لقب سرطان داد؛ اما هفته‌ی پیش شرایط به‌طور کامل تغییر کرد، چرا که مایکروسافت، غول دنیای نرم‌افزار -که موفقیت‌های آن مرهون مالکیت نرم‌افزارهای متن بسته است- به بنیاد لینوکس می‌پیوندد. در حالی‌ که ۱۰ سال پیش، چنین رخدادی قابل‌تصور نبود؛ اما مایکروسافت اخیرا توجه زیادی به دنیای متن باز داشته و این موضوع سبب شده است که شرکت مورد بحث، به یکی از برترین سازمان‌ها با بیش‌ترین تعداد حامی متن باز در گیت‌هاب تبدیل شود.

 به گزارش وب‌سایت Ars Technica، مایکروسافت چندین سال است که از لینوکس حمایت می‌کند و جیم زملین مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، از پیوستن آن به این بنیاد حمایت می‌کند. وی در این ارتباط چنین می‌گوید:

مایکروسافت با همکاری با جامعه‌ی متن باز می‌تواند تجربه‌ی موبایل و فضای ابری دگرگون‌شده‌ را در اختیار افراد بیش‌تری قرار دهد.

کارکنان مایکروسافت به‌خوبی از تغییرات فرهنگی صورت گرفته در این کمپانی، به دست ساتیا نادلا استقبال کرده‌اند و این شرکت اخیرا مواردی مانند PowerShell، Visual Studio Code و موتور JavaScript مرورگر اج را متن باز کرده است. مایکروسافت با همکاری کانونیکال، قصد دارد اوبونتو را به ویندوز ۱۰ بیاورد و زامارین را نیز با هدف کمک به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل تصاحب کرده است. این شرکت حتی SDK‌ و ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی زامارین را متن باز کرده و SQL Server را به لینوکس آورده است.

در کنار عضویت مایکروسافت در بنیاد لینوکس، گوگل نیز خبرساز شده است. این کمپانی در حال پیوستن به بنیاد NET.‌ است. این بنیاد در حقیقت بر زبان‌های برنامه‌نویسی پلتفرم NET . نظارت دارد که این زبان‌ها بخشی از ابزارهای اصلی مایکروسافت را برای رقابت با جاوا و اندروید شکل می‌دهند. در حالی که گوگل علاقه‌ای به پشتیبانی از NET. یا توسعه‌ی اپ‌هایی برای پلتفرم جدید UWP‌ مایکروسافت ندارد؛ درصدد است از NET.‌ در پلتفرم ابری گوگل پشتیبانی کند.

خبر عضویت مایکروسافت در بنیاد لینوکس در کنار عرضه‌ی ویژوال استودیو برای مک منتشر شد. نرم‌افزار مورد بحث بر اساس زامارین استودیو توسعه داده شده است. این نرم‌افزار -که مایکروسافت هفته‌ی گذشته به‌صورت تصادفی از آن پرده برداشت- به توسعه‌دهندگان ویندوز و مک کمک می‌کند که روی پروژه‌‌ی یکسانی کار کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :