دیوان عالی آلمان بر اساس قوانین ارث حق استفاده از حساب فیسبوک دختری را پس از مرگش به مادر و پدر او واگذار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 13

 

دیوان عالی فدرال آلمان، حکم داده است که اطلاعات اینترنتی افراد ماننده نامه‌ها و دفترخاطرات خصوصی آنها است و حق استفاده از آن باید به ورثه افراد داده شود.

این حکم مربط به پرونده دختری ۱۵ ساله است که در سال ۲۰۱۲ میلادی بر اثر تصادف با قطار کشته شده است.

پدر و مادر او اصرار داشتند که به حساب کاربری دختر خود در فیسبوک دست پیدا کنند تا بفهمند که آیا مرگ او خودکشی بوده است یا نه.گذشته از مساله احساسی، پدر و مادر این دختر می‌خواهند بدانند که آیا راننده قطار شامل دریافت غرامت خواهد شد، چون در صورتی که این مورد خودکشی بوده باشد، به راننده غرامت تعلق می‌گیرد.

پس از مرگ این دختر، فیسبوک به دلیل نگرانی از نقض حریم شخصی، به والدین او اجازه دسترسی به صفحه فیسبوک دختر را نداد.

قوانین کنونی فیسبوک درباره حساب کاربری افراد پس از مرگشان این است که دسترسی مختصری به بستگان آنها داده می‌شود و آنها فقط اجازه دارند که حساب کاربری را به یک صفحه یادبود اینترنتی تبدیل کنند یا آن را کاملا پاک کنند.

در سال ۲۰۱۵ یک دادگاه آلمانی با حمایت از درخواست والدین این دختر، حکم داده بود که اطلاعات صفحه فیسبوک شامل قوانین ارث می‌شود و معادل مکاتبات خصوصی افراد است.

اما در سال ۲۰۱۷، درخواست تجدید نظر شرکت فیسبوک بررسی شد و به این دلیل که هر قراردادی بین این دختر و شرکت فیسبوک با مرگ او به پایان رسیده و نمی‌تواند به پدر و مادر او منتقل شود.این پرونده به دیوان عالی فدرال آلمان ارجاع داده شد و با تصمیم دادگاه والدین این دختر کنترل صفحه فیسبوک او را در اختیار دارند.

قاضی اولریش هرمان گفت که اینکه نامه‌ها و مدارک خصوصی فرد پس از مرگش به ورثه قانونی او داده شود مساله ای طبیعی و جا افتاده است، دلیلی وجود ندارد که اطلاعات اینترنتی و آنلاین افراد هم شامل این قانون نشود.

دادگاه همچنین اعلام کرد که این حق والدین است که حداقل بدانند که فرزندشان که زیر ۱۸ سال سن داشته است به شکل آنلاین با چه کسانی صحبت می‌کرده است.

سال گذشته پارلمان آلمان طرحی را تصویب کرده که بر مبنای آن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اگر ظرف ۲۴ ساعت پیام‌های دارای محتوای "غیرقانونی" و اخبار جعلی را حذف نکنند باید جریمه پرداخت کنند.

قانون جدید آلمان درباره شبکه‌های اجتماعی یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین جهان محسوب می‌شود و عدم رعایت آن موجب جریمه ۵ میلیون یورویی می‌شود.

برچسب: فیسبوک ، آلمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۱.۳۲ km/h
رطوبت:۱۵%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر