عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هیچ دولتی تاکنون ردیف ویژه ای در بودجه سالانه برای مقابله با زلزله پیش بینی نکرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 30

 

یوناتن بت کلیا در گفت و گو با خانه ملت، با یادآوری اینکه 10 منطقه پایتخت به ویژه نیمه شمالی پایتخت بر روی گسل اصلی قرار دارد از ساخت و سازها بر روی اغلب گسل های تهران انتقاد کرد گفت: متاسفانه شاهد ساخت ساختمان های 8 تا 12طبقه و بلندتر در پهنه گسل شمال تهران هستیم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی، افزود: هر چند سال ها است کارشناسان در مورد زلزله تهران و ضرورت آمادگی برای مقابله با آن هشدار می دهند اما متاسفانه این موضوع مورد غفلت قرار گرفته و نه تنها دستگاه ها آمادگی لازم و کافی را برای مقابله با آن ندارند بلکه شاهد ساخت و سازها نیز بر روی گسل ها هستیم.

وجود 245 ساختمان حساس روی گسل های تهران

وی با یادآوری اینکه 245 ساختمان حساس روی گسل های تهران قرار دارند، ادامه داد: 66 برج، 36 مدرسه، انبار نفت، وزارت امور خارجه و وزارت نفت از جمله این ساختمان ها هستند و حتی مراکز حساسی مانند بیمارستان ها که در زمان بحران باید به آسیب دیدگان خدمات رسانی کنند نیز بر روی گسل قرار دارند و از سویی اغلب بیمارستان ها نیز فرسوده و بیش از 50 سال عمر دارند.

باید ضوابط سختگیرانه ای برای جلوگیری از ساخت و ساز بر روی گسل های تهران اعمال شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید ضوابط سختگیرانه ای برای جلوگیری از ساخت و ساز بر روی گسل های تهران اعمال شود، گفت: به طور قطع با توجه به بی توجهی نسبت به بهسازی و ایمن سازی بافت ها، شریان ها و پل های فرسوده، برج ها و ساختمان های ناایمن، گودهای پرخطر و بازار تهران خسارات ها در زمان زلزله بسیار جبران ناپذیر خواهد بود در این رابطه می طلبد سازمان نظام مهندسی نظارت مناسبی را بر روند ساخت و سازها در پایتخت داشته باشد.

بت کلیا تصریح کرد: روند ساخت و سازها در منطقه 22 و بافت های فرسوده پایتخت به گونه ای است که حتی اگر زلزله ای با ریشتر پایین رخ دهد امدادرسانی به حادثه دیدگان بسیار سخت خواهد بود.

دستگاه ها برای مقابله با زلزله باید به طور مداوم در حال آماده باش باشند

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس دهم، با تاکید بر اینکه دستگاه ها برای مقابله با زلزله باید به طور مداوم در حال آماده باش باشند، گفت: متاسفانه هماهنگی و آمادگی کافی در دستگاه ها برای مقابله با زلزله تهران وجود ندارد

باید از تدابیر کشورهای مختلف به ویژه ژاپن برای مقابله با زلزله استفاده کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید از تدابیر کشورهای مختلف به ویژه ژاپن برای مقابله با زلزله استفاده کرد، افزود: ایران کشوری زلزله خیز است و برای کاهش خسارات های ناشی از آن باید به فکر استفاده از راه حل های نوین بود.

هیچ دولتی تاکنون ردیف ویژه ای در بودجه برای مقابله با زلزله پیش بینی نکرده است

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس دهم، با انتقاد از اینکه هیچ دولتی تاکنون ردیف ویژه ای در بودجه برای مقابله با زلزله پیش بینی نکرده است، تصریح کرد: به طور قطع با وقوع زلزله تهران فاجعه انسانی رخ می دهد.

لزوم تدوین لایحه مقابله با زلزله و ارائه آن به مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تدوین لایحه مقابله با زلزله و ارائه آن به مجلس، گفت: دولت باید یک بار برای همیشه خطر وقوع زلزله تهران را درک و در بودجه سالانه ردیفی را تحت عنوان مقابله با زلزله پیش بینی کند تا از فجایع انسانی جلوگیری شود به طور قطع مجلس نیز به فوریت لایحه را مورد بررسی قرار می دهد.

 

منبع: الف

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۲.۳۵ km/h
رطوبت:۱۷%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر