دوربین مداربسته HD به دوربینی گفته می شود که کیفیت تصویر آن ۱ مگاپیکسل می باشد و به کیفیت ۲ مگاپیکسل و بالاتر معمولا فول اچ دی گفته می شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 02

HD مخفف عبارت High Definition که به سیستم مداربسته ای گفته می شود که دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی است. سیستم مداربسته HD در مقابل سیستم مداربسته استاندارد یا SD دارای تفاوت کیفیت زیادی است.

استاندارد HD یا رزولوشن بالا محدود به کیفیت خاصی نمی شوند و دارای انواع متفاوتی می باشد که از متداول ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ۷۲۰p: رزولوشنی تا ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل ایجاد می کنند. ( حدود ۱ مگاپیکسل ) – HD
  • ۱۰۸۰P: رزولوشنی تا ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل ایجاد می کنند. (۲  مگاپیکسل ) – Full HD
  • ۱۴۴۰p: رزولوشنی تا ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل ایجاد می کنند. ( ۳٫۶ مگاپیکسل ) – QHD
  • ۲۱۶۰P : رزولوشنی تا ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل ایجاد می کنند. ( ۸٫۳ مگاپیکسل ) – UHD
  • و …

دوربین مداربسته HD به دوربینی گفته می شود که کیفیت تصویر آن ۱ مگاپیکسل می باشد و به کیفیت ۲ مگاپیکسل و بالاتر معمولا فول اچ دی گفته می شود.

دوربین مداربسته HD هم در سیستم مداربسته آنالوگ و هم سیستم مداربسته تحت شبکه وجود دارند اما معمولا این اصطلاح در دوربین های مداربسته تحت شبکه کاربرد دارد.

این دوربین ها رزولوشن تصویر بالایی را در اختیار شما قرار می دهند. در سیستم آنالوگ تکنولوژی های AHD و HD-SDI نهایتا تا رزولوشن ۲ مگاپیکسل را می توانند در اختیار شما قرار دهند ولی دوربین های مداربسته تحت شبکه HD از نظر تئوری محدودیتی در رزولوشن تصویر ندارند اما معمولا این دوربین ها تا ۱۲ مگاپیکسل تولید می شوند و دوربین های مداربسته IP تا کیفیت ۵ مگاپیکسل در بازار به راحتی قابل تهیه می باشند.

البته دوربین مداربسته تحت شبکه با کیفیت کمتر از HD هم وجود دارد که این دوربین ها دارای رزولوشن VGA یا ۶۴۰×۴۸۰ پیکسل هستند که امروزه دیگر استفاده نمی شوند و این دوربین ها با رزولوشن ۱ مگاپیکسل به بالا استفاده می شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :