کد خبر: ۱۰۸۴
شرکت فورد در حال ساختن خودروی هوشمندی است که به مسافران نابینا امکان تجربه کردن مناظر بیرون ماشین را فراهم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 04

پیش‌نمونه‌ ساخته شده از این نوع ماشین که "منظره را احساس کن" نام دارد، با استفاده از عکس‌هایی با کنتراست بالا در روی چراغ‌های ال‌ای‌دی ( LED) منظره بیرون ماشین را بازتولید می‌کند.

مسافران نابینا می‌توانند شیشه پنجره ماشین را لمس کنند و سایه‌های متنوع ارتعاش خاکستری را با شدت‌های مختلف احساس کنند.

"انستیتوی ملی سلطنتی افراد نابینا" که یک نهاد خیریه در بریتانیا است گفته است که این نهاد از تلاش این شرکت "صمیمانه استقبال" می‌کند.

رابین اسپینکس، مدیر ابتکار این نهاد، به بی‌بی‌سی گفت: "این به برداشتن موانع کمک می‌کند و باعث می‌شود افرادی که بینایی‌شان را از دست داده‌اند، سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشند."

شرکت ماشین‌سازی فورد در ایتالیا و شرکت جی‌تی‌بی رما با همکاری یک شرکت محلی که برای نابینایان ابزار تولید می‌کند، این پیش‌نمونه را طراحی کرده‌اند.

به اضافه نمایش‌های روی پنجره، این خودرو هوشمند همچنین با امکان دستیار صوتی مجهز است که با استفاده از هوش مصنوعی، مناظر بیرون ماشین را توصیف می‌کند.

ویدویی از این فناوری زنی نابینا را نشان می‌دهد که برون‌نمای کوهی را با دست لمس می‌کند و همزمان دستیار صوتی خودکار به او آن را "کوهی پربرف" توصیف می‌کند.

یک سخنگوی شرکت فورد می‌گوید: "ما در پی بهتر ساختن زندگی مردم هستم و این فرصت فوق‌العاده‌ای برای مسافران نابینا است تا بتوانند یک جنبه عالی سفر و رانندگی را تجربه کنند."

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :