کد خبر: ۱۰۲۵
بیش از ۱۰۰ بخش از فضاپیمای اوریون، برای «ناسا»، توسط چاپگرهای سه‌بعدی ساخته خواهد شد. کارشناسان می‌گویند که از فناوری استفاده کرده‌اند که در نهایت راه فرستادن انسان‌ها به مریخ را هموار خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 20

 

شرکت استراتاتیس روز سه شنبه اعلام کرد لاکهید مارتین پیمانکار وزارت دفاع آمریکا، استراتاسیس متخصص چاپ سه‌بعدی، و شرکت مهندسی پی‌ای‌دی‌تی این قطعات را با استفاده از مواد جدیدی که قادر به تحمل دمای خیلی بالا و فعل‌ و انفعالات شیمیایی در جریان ماموریت‌های فضایی هستند ساخته‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از اسکات سوسیک، یکی از معاونان استراتاتیس می‌گوید «به عنوان مثال، در فضا مواد، بار (الکتریسیته) ساکن تولید می‌کنند، اگر این امر باعث ایجاد شوک در بخش‌های الکترونیک فضاپیما بشود، می‌تواند آسیب قابل توجهی به آنها بزند».

چاپ سه‌بعدی که چندی‌ست رونق گرفته، می‌تواند به ساخت سریع‌تر و ارزان‌تر قطعات کم‌وزن ساخته شده از پلاستیک در مقایسه با خطوط مونتاژ سنتی -که عمدتا به سرمایه‌گذاری‌های عمده در تجهیزات نیاز دارند- کمک کند.

اسکات سوسیک به رویترز گفته است «مهم‌تر آن است که ما دست‌مان در طراحی بازتر است و قطعاتِ به مراتب نهادی‌تر و به‌سامان‌تر به نظر‌ می‌آیند.»

لاکهید مارتین، شریک استراتاتیس می‌گوید که استفاده از چاپ سه‌بعدی در پروژه اوریون، در بخش‌های دیگر کسب و کار نیز سودمند خواهد بود.

برایان کاپلون، یکی از مدیران لاکهید مارتین اظهار داشت «ما به دنبال استفاده از مزایا در برنامه‌های‌مان از جمله دفاع موشکی، ماهواره‌ها، کاوشگران سیاره‌ای هستیم چرا که روز به روز تولیدات بیشتری داریم».

اوریون بخشی از برنامه تکمیلی ناسا در رابطه با ناوگان شاتل‌های بازنشسته است، که اجازه می‌دهد فضانوردان فراتر از ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی یعنی حدود ۲۶۰ مایل ( ۴۲۰ کیلومتر) بالاتر از زمین پرواز کنند.

آژانس فضایی اروپا می‌گوید شاید بشود از سنگ‌های ماه و شن‌های مریخ در ساختار و ابزارهای چاپ سه‌بعدی استفاده کرد. این کار، می‌تواند در آینده هزینه‌ی ماموریت‌های فضایی را به طور قابل توجهی کاهش دهد زیرا سبب می‌شود مواد کمتری از زمین منتقل شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :