کد خبر: ۱۰۱۳
فدراسیون فوتبال ژاپن دو ماه مانده به آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه خبر از برکناری وحید خلیلهوژیچ، سرمربی بوسنیایی تیم ملی ژاپن، داده است. حال آکیرا نیشینو هدایت "سامورایی‌های آبی‌پوش" را بر عهده گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17

 

برکناری وحید خلیلهوژیچ، سرمربی بوسنیایی تیم ملی فوتبال ژاپن که روز دوشنبه (۹ آوریل / ۲۰ فروردین) اعلام شد، با توجه به عملکرد و نتایج نه‌چندان درخشان ملی‌‌پوشان ژاپن در مجموع چندان هم غافلگیرکننده نبود.

البته اینکه فدراسیون فوتبال ژاپن در آستانه تورنمنتی مهم چون جام جهانی فوتبال دست به چنین کاری زده، در راستا و هماهنگ با سنت‌های پیشین این فدراسیون نبوده است.

ظاهرا نگرانی از خطر ناکامی در جام جهانی روسیه فدراسیون فوتبال ژاپن را بر آن داشت که در پی تساوی یک بر یک "سامورایی‌های آبی‌پوش" مقابل تیم ملی مالی و شکست ۲ بر یک آنها از اوکراین، در ارزش‌های اخلاقی خود تجدید نظر کند و دست به تعویض مربی بزند.

کوتزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن، روز دوشنبه اعلام کرد که قرارداد همکاری با وحید خلیلهوژیچ در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) فسخ شده است.

تاشیما گفت که برکناری خلیلهوژیچ ربطی به نتایج نارضایت‌بخش تیم ملی ژاپن مقابل مالی و اوکراین ندارد، بلکه بیشتر به ناخرسندی از ارتباطات ناکافی سرمربی با بازیکنان و کاهش اعتماد متقابل برمی‌گردد.

به نوشته نشریه ورزشی آلمانی "کیکر" بازی تیم ملی فوتبال ژاپن، علیرغم راهیابی‌این تیم به دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین حضور لژیونرهای باتجربه‌ی متعدد در طی سه سال گذشته از لحاظ کیفی تحلیل رفته است.

مسئله دیگر که احتمالا نقش بزرگتری در تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال درباره برکناری خلیلهوژیچ داشته، ناکامی او در دگرگونی ‌و کارگذاری ستون‌های جدید در تیم ملی ‌فوتبال ژاپن بوده است.

او در این راستا ستارگانی باتجربه چون کیسوکه هوندا و شینجی کاگاوا را کنار گذاشت. این عمل او از دید این بازیکنان غیر قابل درک بود و همچنین خشم هواداران "سامورایی‌های آبی‌پوش" را به دنبال داشت.

 

فدراسیون فوتبال ژاپن در عین حال اعلام کرد که آکیرا نیشینو هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را برعهده گرفته است.

این سرمربی ۶۳ ساله پیش از آن به عنوان مدیر فنی در فدراسیون فوتبال ژاپن فعالیت داشت و از تجربه‌ی مربیگری تیم‌های ملی جوانان زیر ۲۰ و ۲۳ سال ژاپن برخوردار است. او همچنین تجربه سرمربی‌گری در باشگاه‌های ژاپنی را دارد و خود نیز ۱۲ بار پیراهن تیم ملی ژاپن را بر تن کرده است.

ژاپن پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دو دیدار تدارکاتی مقابل سوئیس (در تاریخ ۸ ژوئن) و پاراگوئه (۱۲ ژوئن) انجام خواهد داد. ملی‌پوشان ژاپن در مسابقات جام جهانی روسیه با تیم‌های ملی کلمبیا، لهستان و سنگال هم‌گروه هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۸.۹۶°
بیشینه:۱۸.۹۶°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۲۶%
 
۱۸.۹۶ | ۱۸.۹۶
تصاویر