6 گام تدوین استراتژی بازاریابی محتوا بعنوان یکی از راه‌های بازاریابی دیجیتال
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016 November 05
گام های تدوین استراتژی بازاریابی محتوا
گام های تدوین استراتژی بازاریابی محتوا بعنوان یکی از راه‌های بازاریابی دیجیتال به شرح ذیل است.

گام ۱: اهداف خود را تعریف کنید.
مهمترین معیار موفقیت شما چیست؟ معیار ها ممکن است میزان فروش، مشترکان یا کمک های اهدایی باشد. به طور کلی محتوایی که تولید می کنید باید در راستای اهداف شما باشند. برای مثال اگر شما شلوار جین می فروشید محتوایی به منظور راهنمایی افراد برای یافتن بهترین سایز، می تواند بسیار در میان کاربران محبوب شود. یا اگر به دنبال جمع آوری کمک های مالی برای یک بنیاد خیریه کودکان بی سرپرست هستید تولید یک اینفوگرافیک یا ویدئو از وضعیت آن ها می تواند به شدت میان کاربران فیسبوک به اشتراک گداشته شود.

گام ۲: مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند و به چه چیزی علاقه مندند؟ تلاش کنید همه چیز را درباره آن ها یاد بگیرید. گوش دادن در شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای ردگیری و بررسی صحبت های کاربران درباره نه فقط برند شما بلکه برندهای رقبا است. بررسی کنید که چه نوع محتوایی مورد علاقه مخاطبانتان است،‌از چه شبکه اجتماعی استفاده می کند،‌از چه بلاگ ها و فروم هایی بازدید می کنند و چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند. این فاکتورها هم محتوایی که باید تولید کنید و هم چگونگی انتشار آن را مشخص می کنند.

گام ۳: درباره موضوع و تم خود تصمیم گیری کنید
اکنون وقت تصمیم گیری درباره محتواهای تولیدیتان است. بررسی کنید که در گذشته روی چه موضوعاتی کار می کردید و روی چه موضوعاتی تمرکز نداشتید؟ از موفقیت ها و شکست های قدیم چه درس هایی می توانید بیاموزید؟ بررسی کنید چه چیزهایی را باید نگه دارید و کدام یک را باید دور بیاندازید؟ سپس به دنبال محتواهای مرتبط بگردید. سعی کنید در محتوای خود به سوالات مشتریان پاسخ دهید و از کلمات کلیدی که بیشترین محبوبیت را در حوزه تخصصیتان دارند استفاده کنید.

گام ۴: برای تولید محتوایتان برنامه ریزی کنید
برنامه شما برای تولید محتوا در چه فواصل زمانی است؟ منابع لازم برای تولید چه نوع محتوایی را دارید؟ وقتی در مورد این موضوعات تصمیم گفتید یک برنامه زمانی تولید محتوا تدوین کنید. محتوای تولیدی شما باید به هنگام و پایدار باشد و عنوان و کلمات کلیدی تعیین شده را دربرگیرد. همچنین باید برنامه ای برای تبدیل مخاطبان به مشتریان نیز داشته باشید این می تواند از طریق بنرهایی در وب سایتان که حاوی پیشنهادهای فروش باشد.

گام ۵: محتوایتان را منتشر کنید و آن را تقویت کنید
وقتی محتوای شما منتشر شد، زمان آن می رسد که محتوای خود را از طریق کانال های بازاریابی ترویج کنید. بهترین زمان برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر فیسبوک، لینکدین، توئیتر و .. را بررسی کنید و مطمئن شوید که محتوایتان برای همه قابل اشتراک هست و در شبکه های اجتماعی هدفتان منتشر می شود.

گام ۶: داده ها را بررسی کنید و در صورت لزوم استراتژی ها را اصلاح کنید
بعد از انتشار محتوا می توانید از ابزارهایی نظیر گوگل آنالتیک، به منظور بررسی و تحلیل میزان بازدید و اطلاعاتی نظیر جنسیت افرادی که محتوای شما را دیده اند و با آن درگیر شده اند،‌ منبع ورود آن ها و کارهای دیگری که در وب‌سایت شما انجام داده اند، استفاده کنید. همچنین الگوی زمانی مشاهده محتوایتان را می توانید تحلیل کنید و از اطلاعات آن برای اصلاح استراتژی ها در آینده استفاده کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که کدامیک از محتواهای تولیدیتان منجر به فروش محصول یا خدمتتان شده است و در نتیجه محواهای مشابهی را منتشر کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :