کد خبر: ۹۸۴
تلاش های گسترده فیسبوک برای حفاظت بیشتر از امنیت کاربران و جلب رضایت اعضای این شبکه فراگیر اجتماعی همچنان ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 10

این شرکت با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد با کابرانی که اطلاعات شخصی آنها مورد سوءاستفاده قرار گرفته تماس می گیرد و آنها را در جریان جزئیات این رویداد ناخوشایند قرار می دهد.

از طرفی با ارسال پیامی برای تمامی اعضای فیسبوک یعنی بیش از دو میلیارد ودویست میلیون نفر لینک ویژه ای را در اختیار آنها قرار می دهد که «حفاظت اطلاعات شما» نام دارد، کابران از طریق این لینک با اپلیکیشن های ثالثی آشنا می شوند که داده های شخصی آنها را در اختیار دارند.

به این ترتیب اعضای فیسبوک قادر خواهند بود این اپلیکشن های ثالث را حذف یا دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خود را محدود کنند.

فیسبوک چندی پیش تأیید کرد شرکت «کمبریج آنالیتیکا» بصورت غیر مجاز به داده های بیش از ۸۷ میلیون کاربراین شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده است.

از این تعداد بیش از ۷۰ میلیون کاربر در آمریکا و بقیه در سایر کشورهای جهان زندگی می کنند.

گفته می شود کمبریج آنالیتیکا این اطلاعات را در اختیار ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا قرار داده تا در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از آن استفاده کند، اتهامی که از سوی این ستاد رد شده است.

افشای جزئیات این سوءاستفاده به یکی از بزرگترین بحران های امنیتی سالهای اخیر تبدیل شده و کمبریج آنلیتیکا و فیسبوک را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیر فیسبوک با پذیرش اشتباهات این شبکه اجتماعی در حفظ داده های شخصی کاربران وبی توجهی این شرکت به مسئولیت خطیرش در جهان معاصر پوزش خواسته است.

او هفته آینده در کنگره آمریکا پاسخگوی پرسشهای اعضای کمیته تحقیقات ویژه ای خواهد بود که در حال رسیدگی به این پرونده هستند.

فیسبوک این روزها با انتقادات بسیاری مواجه شده و با توجه به جنجال های اخیر ارزش سهامش افت چشمگیری داشته و میلیونها دلار ضرر کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :