مرحله نهایی در سواد رسانه‌ای تولید پیام است. برای تولید یک پیام رسانه‌ای خوب باید قواعد و اصول آن را بشناسیم. در این زمینه قاعده‌ای وجود دارد که به قاعده 4S مشهور است:
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 05

 

کوتاه بودن (Short):

 یکی از اصولی که در پیام‌های رسانه‌ای به‌خصوص در رسانه‌های جدید باید به آن دقت کرد ایجاز است.

 مخاطب حوصله کش آمدن مطالب را ندارد. البته باید به خاطر داشت که کوتاهی نسبی است و بسته به شرایط و موقعیت، متفاوت می‌شود.

جذابیت (Sweet):

 یک پیام رسانه‌ای برای اینکه بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند باید جذاب باشد.

 هرقدر پیام برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد، بیش‌ازپیش به آن دقت می‌کند و به همین واسطه احتمال تأثیر پیام در مخاطب افزایش پیدا می‌کند.

سادگی (Simple):

 حواسمان باشد که یک پیام رسانه‌ای تنها زمانی می‌تواند تأثیر داشته باشد که مخاطب آن را درک کند.

 درصورتی‌ که این فهم و درک شکل نگیرد، پیام رسانه‌ای در رسالت خود ناموفق بوده است و نمی‌توان آن را یک پیام خوب دانست.

سرعت (Soon):

 باید سریع به سراغ اصل مطلب رفت.

 مقدمه نباید آن‌قدر طولانی باشد که از اصل مطلب غافل شد. باید به نیاز مخاطب توجه کرد و خود را جای او گذاشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: