"استیون هاوکینگ" فیزیکدان نظری و کیهان شناس بریتانیایی -بامداد امروز چهارشنبه- درگذشت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 14
 
سه فرزند این دانشمند کیهان شناس خبر درگذشت او را تایید کرده اند و با صدور بیانیه ای در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه (امروز) گفته اند که او در خانه اش در کمبریج درگذشته است.

هاوکینگ در سن 76 سالگی درگذشته است. او در شهرک دانشگاهی آکسفورد متولد شده بود و مدیر مرکز کیهان شناسی نظری دانشگاه کمبریج بود.


 او از یک بیماری نادر به نام "  اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" رنج می برد  که تمامی اعصاب حرکتی او را فلج کرده بود و او قادر به هیچ کارفیزیکی- حتی حرف زدن- نبود و به منظور حرف زدن دستگاهی ویژه برای او درست کرده بودند که خواست ها و نظرات خود را با اشاره چشم به صوت و نوشتار می کرد.

با این حال این بیماری سبب نشده بود که مغز او کار نکند و اتفاقا مغز او به گونه ای بی نظیر کار می کرد و او مبدع نظرات علمی بی‌بدیلی در عرصه فیزیک نظری و کیهان شناسی بود.

هاوکینگ با کتاب معروف "تاریخچه زمان" به شهرت علمی رسید و کتاب او به مدت چند سال متوالی پرفروش ترین کتاب  بازار بریتانیا بود.

او همچنین تحقیقات و یافته های بزرگی در زمینه شناخت سیاهچاله‌های فضایی دارد.

 نظرات سال های اخیر هاوکینگ درباره ضرورت پیدا کردن مکانی در کیهان برای مهاجرت بشر به یک سیاره دیگر تا هزار سال آینده برای نجات از انقراض نسل بشر سروصدای زیادی به پا کرده بود. او در عین حال تاکید داشت بی مبالاتی بشر در برقراری تماس های کیهانی می تواند خطرناک باشد و باعث سلطه و غلبه یک گروه ناشناخته از موجودات فضایی بر کره زمین و بشر شود.

منبع: عصر ایران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
تصاویر