اگر شرکت شما نسبتاً بزرگ است، پس احتمالاً داراییهایی زیادی دارید که به نوعی به مدیریت و حمایت نیاز دارند. از ساختمان اداری گرفته تا تجهیزاتی که از آن برای اجرای کسب و کار استفاده میکنید، همه داراییهای فیزیکی محسوب میشوند که به مراقبت نیاز دارند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 02

اگرچه در سال ۲۰۱۶، این مسئله به مراتب فراتر از این موارد گسترش یافت. احتمالاً طیفی از دارایی‌های دیجیتال دارید که باید به شکل صحیحی مدیریت شوند. اگر واژه «دارایی دیجیتال» برای شما بیگانه است، پس این مطالب را بخوانید. در اینجا به نکاتی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال شرکت اشاره می‌شود.

اول از همه باید بدانیم دارایی دیجیتال چیست. متاسفانه، نمی‌توان در اینجا به تعریف جهانی آن اشاره کرد. این نوع دارایی چندان قدمتی ندارد و حتی وکلا در گفتن معنای آن مردد هستند. به طور کلی می‌توان گفت که دارایی دیجیتال نوعی دارایی نامشهود با ماهیت الکترونیکی است که به شرکت شما تعلق دارد. این دارایی‌ها می‌تواند عکس‌ها، ویدئوها، اسناد، فایلهای صوتی و هرچیزی شبیه این که قابل لمس نیستند باشد. آنها می‌توانند در هارد درایوها ذخیره شوند یا بخشی از خدمات شخص ثالث باشند. این تعریف را می‌توان به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های شرکت نیز نسبت داد.

اکنون می‌دانیم که دارایی دیجیتال چیست. با وجود این، ممکن است در مورد آنچه که واقعاً مالک آن هستید تردید داشته باشید. بسیاری از مالکان کسب و کار موافق این تفکر هستند که برخی از حسابها یا صفحات وب به آنها تعلق دارد، در حالی که در واقعیت، آن دارایی متعلق به میزبان است. بدتر از آن، کسانی هستند که فکر می‌کنند اصلاً دارایی دیجیتال ندارند! نام‌های دامین یکی از مهمترین چیزهایی است که باید بدانید. پس از آن، می‌توان فرض کرد که شما صاحب وب سایت هستید. آیا همه دارایی‌های دییجتال این طور ساده هستند! بسیاری از شرکت‌های بازاریابی آنلاین از شما بابت دامین پول می‌گیرند اما آن را به اسم خودشان ثبت می‌کنند. اگر با عجله بر کلید «موافق هستم» کلیک کنید، پس به طور قطع خود را باید در معرض خطر ببینید. در نهایت، یافتن اینکه شما صاحب نام دامین هستید یا نه، نسبتاً آسان است. می‌توانید به سایت‌های مربوطه بروید و URL را وارد کنید و به شما نشان می‌دهد که چه کسی مالکیت آن وب سایت را به عهده دارد. برخی افراد نام‌های دامین را به مثابه بخش بی‌اهمیت برند خود می‌دانند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، سخت در اشتباه هستید! اگر نام Apple.com را به هنگامی که اینترنت تازه راه‌اندازی شده بود می‌خریدید، پس از فروش آن به noughties بسیار ثروتمند می‌شدید!

امیدوارم، اهمیت مدیریت دارایی دیجیتال تا حدی برای شما آشکار شده باشد. بنابراین، چه کاری می‌توانید برای آن انجام دهید؟ این سوالی مهم است و نمی‌توان به طور کامل در اینجا بدان پرداخت. این امر تا حدی دلیل این مسئله است که چرا بسیاری شرکت‌ها مدیریت دارایی دیجیتال خود را به سایر نهادها برون‌سپری می‌کنند. با وجود این، به طور کامل امکاان مدیریت دارایی‌های دیجیتال شما وجود دارد. تنظیم سیستمی برای این کار، در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

شما باید توجه کنید که دارایی‌های شما چگونه ذخیره خواهند شد. جایی که نخستین فایلها قرار خواهند گرفت و اینکه چگونه از خودتان در مقابل خسارت‌های بالقوه IT پشتیبانی می‌کنید؟ این روزها، بک‌آپ تعداد زیادی از نرم‌افزارهای کسب و کار را در بر می‌گیرد، اما چیزی نیست که بتوانید از آن چشم‌پوشی کنید. فهرست‌برداری از دارایی‌های دیججیتال خود، مرحله مهمی از مدیریت است. چه تیم‌ها و برچسب‌های توصیبی باید برای فایلهایتان به کار ببرید؟ چگونه اطلاعات حساس را سازماندهی می‌کنید؟ هنگام تنظیم سیستم DAM، برخورداری از خط مشی واحد برای کاربران و چگونگی استفاده از آن اهمیت دارد. اگر شرکا یا تامین‌کنندگانی دارید که لازم است به رسانه های شما دسترسی داشته باشند، لازم این مسائلی را هم در این مورد مدنظر قرار دهید. چه زمانی آنها به این رسانه‌ها دسترسی دارند و همین طور باید بر حفظ ایمنی دارایی‌ها تمرکز کنید. یکی از مهمترین چیزهایی که باید مدنظر قرار گیرد چگونگی استفاده واقعی از دارایی‌هایتان است. تحقق این امر مستلزم جلسات طولانی و کسل‌کننده با تیم حقوقی‌تان است. شما به سسیتم‌های پایش استفاده از دارایی‌ها و حمایت از آنها در مقابل هرگونه نقض قوانین کپی‌رایت نیاز دارید. مدیریت دارایی دیجیتال چندان هم آسان نیست. با وجود این، برای هر کسب و کاری در عصر امروز لازم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :