کد خبر: ۹۰۰
کوین‌بیس درگیری‌های حقوقی با دولت امریکا داشته است. دولت می‌خواهد اطلاعات کاربران کوین‌بیس را در اختیار بگیرد زیرا در ســال ۲۰۱۵ تنها ۸۰۲ مالیات‌دهنده امریکایی سود بیت‌کوین را در اظهارنامه مالیاتی خود ذکر کردند. حالا دولت می‌خواهد با کسب اطلاعات درباره کاربران و معاملات آن‌ها، راهی برای مالیات‌گیری از آنها پیدا کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 08



اما کوین‌بیس چه جور جایی است؟
صرافی آنلاین کوین‌بیس چگونه در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی است؟
گزارش محدثه دهباشی نویسنده شبکه راه پرداخت درباره کوین‌بیس را در آخرین شماره عصر تراکنش بخوانید.


شاخصه پررنگ بازار سهام پررونق دهه 1920، بورس اوراق بهادار نیویورک بود. حباب دهه 1990 هم نزدک و ای‌ترِید را داشت و محوریت بازار ارزهای مجازی سال گذشته هم روی کوین‌بیس می‌چرخید.

کوین‌بیس در مرکزیت رشد دیوانه‌وار بیت‌کوین و همین‌طور دیگر ارزها قرار دارد. با اینکه مراکز صرافی بسیاری در جای‌جای دنیا وجود دارد، اما کوین‌بیس اصلی‌ترین مکانی است که مردم آمریکا برای خریدوفروش ارزهای مجازی به آنجا مراجعه می‌کنند. البته باید گفت که هیچ‌جای دیگری هم مانند کوین‌بیس نیست که بتواند به‌راحتی هرچه تمام‌تر امکان ورود به سامانه، اتصال به حساب بانکی یا کارت نقدی و در نهایت خرید بیت‌کوین را برای مشتری فراهم کند.

بر اساس داده‌های آلتانا دیجیتال کارنسی، افرادی که در کوین‌بیس حساب دارند، از 5.5 میلیون نفر در ماه ژانویه به 13.3 میلیون نفر در اواخر ماه نوامبر افزایش پیدا کرده است. حتی در ماه نوامبر، روزهایی بود که کوین‌بیس روزانه 100 هزار مشتری جدید به‌دست می‌آورد و به این ترتیب تعداد مشتریان این صرافی توانست حتی از تعداد مشتریان شرکت‌هایی مانند Charles Schwab و ای‌ترِید هم بیشتر شود.

این شرکت با چالش‌هایی مواجه است که یادآور روزهای آغازین کارگزاری‌های آنلاین کنونی است؛ کارگزاری‌هایی که از وقفه‌های نابهنگام و انتقادهای شدید از جانب شرکت‌های مالی سنتی و رگولاتورهای دولتی به‌شدت شاکی بودند. اشتباهات و خطاهایی که کوین‌بیس مرتکب شده است، این موضوع را کاملا روشن می‌کند که صنعت ارزهای مجازی هنوز نابالغ، جوان و خام است.

دفتر کوین‌بیس در مرکز شهر سانفرانسیسکو به‌خوبی نشان می‌دهد که چطور این استارت‌آپ با تلاش بسیار به رشد خودش ادامه می‌دهد. مزایا و امکانات خوبی در دفتر کوین‌بیس ارائه می‌شود؛ از جمله ناهار و شام رایگان، یک کافه تریای بسیار بزرگ و اتاقی مجهز به تشک‌های یوگا و بازی‌های تخته‌ای. در برخی مواقع هم کافه تریای شرکت به «انجمن رمزی» تبدیل می‌شود که در آن کارکنان جدید می‌توانند با تمام مسائل و پیچیدگی‌های ارزهای مجازی آشنا شوند.


برگرفته از کانال عصر تراکنش

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :