ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که این کشور تولید غلات را افزایش داده و هم‌اکنون بزرگترین صادرکننده غلات جهان است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 15



به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی گفت که انتظار می‌رود سال جاری تولید غلات کشور به ۱۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

به گفته آقای پوتین، کشاورزان نیاز به حمایت دولت دارند و دولت وی در نظر دارد پرداخت یارانه به حمل و نقل ریلی محصولات کشاورزی را بررسی کند.

خبرگزاری تاس می‌نویسد که تولید این حجم از غلات در روسیه، حتی رکورد دوران اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۸ را هم شکسته است. تولید غلات روسیه آن زمان حدود ۱۲۷ میلیون تن بود.

آمارهای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، نیز حاکی از افزایش تولید غلات روسیه است. سایت رسمی این نهاد وابسته به سازمان ملل ارزیابی کرده است که انتظار می‌رود تولید غلات روسیه در سال جاری میلادی با افزایشی ۱۲ میلیون تنی، رکورد سال گذشته را بشکند.

این گزارش می‌افزاید که بیشترین رشد در بخش تولید گندم است که انتظار می‌رود طی سال جاری از ۸۴ میلیون تن نیز عبور کند. تولید جو نیز با افزایشی ۱۱ درصدی به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

البته، این نهاد سازمان ملل می‌گوید که تولید ذرت روسیه مقداری کاهش خواهد یافت و به ۱۴ میلیون تن خواهد رسید، اما صادرات ذرت در سال جاری ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۵.۵ میلیون تن خواهد رسید.

گزارش فائو می‌گوید که صادرات غلات روسیه در سال جاری رکورد خواهد شکست. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود طی سال جاری صادرات غلات روسیه نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد افزایش یابد و به ۴۳ میلیون تن برسد که بیش از ۷۲ درصد آن صادرات گندم خواهد بود.

صادرات غلات روسیه در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

حوزه غلات ایران

اگرچه کشورمان طی سال‌های گذشته تولید غلات خود را افزایش داده، اما هنوز غلات در صدر محصولات عمده وارداتی کشور قرار دارد.

بر اساس گزارش رسمی گمرک، برنج و ذرت در هشت ماه سال جاری در صدر کالاهای وارداتی کشور بوده است. با این حال واردات گندم که در سال‌های پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همواره در ردیف‌های بالای واردات بود، از لیست ۱۰ کالای عمده وارداتی ایران خارج شده است.

گزارش فائو نیز حاکی است که تولید غله ایران در سال جاری به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید که ۷۰ درصد آن گندم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تولید غلات ایران نسبت به سال ۹۲ بیش از ۱۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. واردات غلات ایران نیز طی این دوره زمانی نزدیک ۱۴ درصد کاهش یافته و به ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تن خواهد رسید.

فائو می‌گوید که انتظار می‌رود ایران در سال جاری ۱۳.۵ میلیون تن گندم، ۳.۱ میلیون تن جو، ۲.۶ میلیون تن برنج و نزدیک یک میلیون تن غلات دیگر تولید کند.
برچسب: غلات ، روسیه ، پوتین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۸.۶۹°
بیشینه:۱۸.۶۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۲۷%
 
۱۸.۶۹ | ۱۸.۶۹
تصاویر