کد خبر: ۷۸۶
گوگل تصمیم دارد تا تمام انرژی مورد نیاز خود را از انرژی بادی و خورشیدی تامین کند. بر همین اساس این شرکت تصمیم دارد تا به یک کمپانی ۱۰۰ درصد سبز تبدیل شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 12


اهالی مانتین ویوو به تازگی تصمیم گرفته‌اند تا همکاری جدیدی را با ۳ نیروگاه بادی شروع کنند که به طور مجموع این نیروگاه ها به میزان ۳ گیگاوات انرژی الکتریکی را برای آنها تامین خواهند کرد.

فاز اول تصمیم گوگل برای تبدیل شدن به یک کمپانی ۱۰۰ درصد سبز، تا به الان ۳.۵ میلیارد دلار به طور جهانی هزینه داشته که دو سوم آن در داخل خاک آمریکا بوده است.

 
سم آرونس، مدیر ارشد بخش تامین انرژی در گوگل اعلام کرده که نیروگاه های بادی جدیدی که گوگل مشتریان آنها است، در ایالت های داکوتای جنوبی، آیووا و اکلاهما قرار دارند. علاوه بر این، گوگل با اقدام اخیر خود، به یک کمپانی ۱۰۰ درصد سبز تبدیل شده است.

این اقدام گوگل همچنین میزان هزینه این شرکت را برای تامین انرژی الکتریکی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش داده است. پروژه گوگل برای تبدیل شدن به یک کمپانی ۱۰۰ درصد سبز، از ۷ سال پیش و مشخصا سال ۲۰۱۰ کلید خورد. گوگل از آن زمان تاکنون با نیروگاه های تولید کننده انرژی از منابع تجدید پذیر مختلفی همکاری کرده است و حالا پس از گذشت ۷ سال تمامی انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های سبز تامین می‌کند.

اقدام اخیر گوگل همچنین باعث شده تا این شرکت به بزرگ ترین مشتری و خریدار اصلی انرژی های سبز تبدیل شود. همان طور که گفته شد گوگل از این پس ۳ گیگاوات انرژی الکتریکی خریداری می‌کند که این مقدار دو برابر دومین کمپانی سبز دنیا یعنی آمازون است. در این میان آمازون تنها ۱.۵ گیگاوات انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تامین می‌کند.

گوگل همچنین اقدام به راه اندازی مزارع بادی خود نیز کرده است. بر همین اساس اهالی مانتین ویوو در حال حاضر دو مزرعه تبدیل انرژی بادی به الکتریسیته با توان ۹۸ مگاوات را در داکوتای جنوبی به بهره برداری رسانده‌اند.

به طور کل، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر نه تنها باعث بهبود محیط زیست و افزایش جلوه مثبت گوگل در جهان شده، بلکه میزان هزینه این کمپانی را برای تهیه انرژی الکتریکی نیز کاهش داده است.

منبع: فارس پلاس

برچسب: گوگل ، انرژی پاک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :