کد خبر: ۷۷۰
آیا یک ربات می‌تواند صلح جهانی را برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد؟ سم، مخلوق هوش مصنوعی، قصد دارد که در سال 2020 نامزد ریاست جمهوری نیوزیلند و تبدیل به اولین سیاستمدار مجازی جهان شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 09


به گزارش گروه علم و فناوری آنا ، به نظر می‌رسد سیاستمداران در نیوزیلند باید به فکر شغل دیگری باشند چرا که به‌زودی مجبور می‌شوند با یک ربات مجازی رقابت کنند.

«سم» اولین سیاستمدار مجازی جهان است که کاربران می‌توانند از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک با آن ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند.

این چت‌ربات نماینده اجزای تشکیل‌دهنده نیوزیلند است و ادعا می‌کند که در هنگام تصمیم‌گیری جایگاه هرکسی را مد نظر دارد و کاملا بی‌طرف است.

سازنده سم ادعا می‌کند که به‌زودی شاهد فعالیت‌های این ربات خواهیم بود. به گفته وی، سم می‌تواند برای انتخابات سال 2020 نیوزیلند کاندید شود.

نیک گرستسن، کارآفرین تاثیرگذار مارلبرو، سازنده این ربات هوشمند است. وی می‌گوید: «سم قادر به انجام کارهای زیادی است و قصد داریم در مرزهای قانونی کنونی عمل کنیم».

این سیاستمدار مجازی در حال حاضر با کاربران فیس‌بوک تعامل می‌کند. گرستسن به سم در فرآیند یادگیری کمک می‌کند.

سم یک وب‌سایت دارد که در آن نظرسنجی‌هایی هم برگزار می‌شود. این ربات هوشمند در وب‌سایت خود می‌نویسد: «به عنوان یک سیاستمدار مجازی، نگران محدودیت‌های زمان و فضا نیستم. می‌توانید در هر زمان و در هر کجایی که هستید با من حرف بزنید».

این ربات ادعا می‌کند تصمیمات را بی‌طرفانه می‌گیرد و موقعیت همه افراد را در نظر می‌گیرد. سم می‌گوید: «تصمیمات خود را براساس حقیقت و عقاید اتخاذ می‌کنم اما به هیچ عنوان آگاهانه دروغ نمی‌گویم یا اطلاعات غلط ارائه نمی‌دهم».

با گذشت زمان، این مخلوق هوش مصنوعی با یادگیری موضوعاتی که مردم بیشتر به آن اهمیت می‌دهند، تغییر می‌کند.

این ربات هوشمند افزود: «میان آنچه که نیوزیلند می‌خواهد، آنچه که سیاستمداران قولش را می‌دهند و آنچه که نیوزیلند در نهایت به دست می‌آورد، تفاوت زیادی وجود دارد. قصد دارم این تفاوت‌‌ها را از بین ببرم».

این ربات در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا تا یک سری سوال از پیش تعیین‌شده را جواب بدهد.

مترجم: هانا حیدری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :