کد خبر: ۶۹۷
هر سال در کنفرانس Google I/O که در شهر کالیفرنیا آمریکا برگذار می‌شود توسعه‌دهندگان از دستاورد‌ها و نوآوری‌های خود رونمایی می‌کنند. مدیران شرکت گوگل چشم‌انداز‌ها و طرح‌های خود را در کنفرانس Google I/O 2017 به اشتراک گذاشتند تا نشان دهند تکنولوژی‌های جدید چگونه می‌توانند به زندگی ما در سال آینده نفوذ کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 18

این طرح‌ها و Road Map‌ها بیشتر در زمینه‌ی هوش مصنوعی ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری و اشتراک‌گذاری و همچنین نحوه‌ی یادگیری و شناسایی این ماشین‌ها ارائه شدند. به عنوان مثال چه المان‌ها و فاکتور‌هایی از هوش مصنوعی‌ ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری می‌توانند بر تصاویر گرفته شد‌ه‌ توسط گوشی‌های هوشمندتان تاثیر بگذارد. درواقع هدف اصلی این کنفرانس شناسایی درک و رفتار شخصی مردم و انطباق تکنولوژی‌های روز با نیاز‌های مردمی است.

آقای Anil Sabharwal معاون رئیس Google Photos به وبسایت خبری NBC می‌گوید: "من فکر می‌کنم شخصی‌سازی کماکان پتانسیل بهبود را دارد و ما قادر به انجام برخی کار‌های شگفت‌انگیز خواهیم بود.”

سرویس Google Photos به عنوان خانه‌ی اصلی همه‌ی تصاویر گرفته شده‌ی شما توسط گوشی‌ هوشمندتان در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. آقای Anil Sabharwal می‌گوید نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر از سرویس Google Photos استفاده می‌کند که با توجه به این آمار کمپانی گوگل قصد دارد بر اضافه کردن ابزار‌های کاربردی و مفید به سرویس Google Photos تمرکز داشته باشد.

این سرویس یا برنامه در حال حاضر کمک بسیاری در سازماندهی کردن تصاویر و لحظات به یادماندنی به کاربران می‌کند. اما حالا ویژگی‌های جدیدی به برنامه‌ی Google Photos اضافه شده که یکی از آن‌ها Suggested Sharing  است.

در واقع هوش مصنوعی گوگل بسیار هوشمند است و در زمینه‌ی Suggested Sharing می‌تواند بداند که شما می خواهید تصویر و یا تصاویر گرفته شده‌ی خود را با چه کس و یا چه کسانی به اشتراک بگذارید حتی اگر آن اشخاص در تصویر مورد نظر وجود نداشته باشند.


آقای Sabharwal می‌گوید: هسته‌ی اصلی سرویس Google Photos از ماشین یادگیری و هوشمند ما در جهت کمک به شناسایی افراد مهم شما در زندگی‌تان استفاده می‌کند.

زمانی که آقای Sabharwal از تصویر کاغذی دو دخترش همراه با خودش عکس سلفی انداخت برنامه‌ی Google Photos تشخیص داد که این عکس را باید به همسر آقای Sabharwal ارسال کند و بدین ترتیب هوش مصنوعی برنامه همسر وی را برای ارسال عکس سلفی به ایشان پیشنهاد داد.

کمپانی گوگل همچنین در کنفرانس Google I/O از دو سرویس دیگر به نام‌های Shared Libraries (کتابخانه‌های اشتراکی) و Photo Books (کتاب عکس) رونمایی کرد. سرویس Photo Books به کاربر این امکان را می‌دهد که از تصاویر و لحظات به یاد‌ماندنی خود یک آلبوم عکس تهیه کند و چند روز پس از ثبت سفارش، آلبوم عکس را درب منزل دریافت کند.

شخصی‌سازی نقش بزرگی را در گام‌های رو به جلوی کمپانی گوگل برای برنامه‌ی Google Photos ایفا کرده است. آقای Sabharwal می‌گوید ما می خواهیم شناسایی لحظات معنادار زندگی شما را شروع کنیم و کسانی را که بخش بزرگتری از تجربه‌ی زندگی شما را تشکیل می‌دهند برجسته کنیم و آن‌هایی را که برای شما همیشه مهم هستند حفظ کنیم و این‌ها همه قدرت هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیری را نشان می‌دهد.

منبع: کلیک
برچسب: Google Photo ، Google
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :