کد خبر: ۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 17
1- برای انجام هرگونه تغییر در تنظیمات وای فای باید به قسمت تنظیمات دستگاه مودم وای فای یا روتر دسترسی یابید. برای این کار با استفاده از رایانه ؛ گوشی یا تبلتی که به وسیله وای فای یا کابل به مودم متصل است یک مروگر اینترنت را باز میکنید (ترجیحا از فایرفاکس یا کروم استفاده کنید)

2- در قسمت نوار آدرس مروگر، برای اکثر مدل ها و مارک های مودم  آدرس 192.168.1.1 را تایپ کرده و بروید. (در برخی از مودم ها ممکن است آدرس متفاوت باشد که میتوانید به دفترچه راهنمای مودم یا برچسب مشخصات روی بدنه مودم مراجعه کنید.

معمول ترین آدرس های روتر:  192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.10.1,192.168.2.1, و برای روتر های اپل 10.0.1.1)

3- پس از رفتن به آدرس فوق ، صفحه ورود به تنظیمات مودم ظاهر میشود. اگر قبلا نام کاربری و رمز عبور تغییر داده نشده باشد برای اکثر مودم ها نام کاربری و رمز عبور  عبارت admin  و در برخی دیگر عبارت ،user  است. یعنی در هر دو قسمت این عبارت را مینویسید.

نکته: در صورتی که رمز مودم را قبلا تغییر داده و فراموش کرده اید ، باید دکمه ریست مودم را بزنید تا رمز عبور به عبارات مذکور برگردد.

4 – پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد تنظیمات مودم  میشود. برای تغییر رمز وای فای با توجه به مدل ها و مارک های مختلف مودم ، مسلما جانمایی قسمت تنظیمات وای فای هم متفاوت خواهد بود در نتیجه باید به دنبال عباراتی مانند wireless setting ،  wireless setup ، wireless ، wlan  یا wifi بگردید.

پس از آنکه قسمت مورد نظر را پیدا کردید  به قسمت Security آن بروید و در آنجا در قسمت SSID میتوانید نام وای فای را تغییر دهید. برای امنیت بیشتر درقسمت Wpa mode  ، security mode یا authentication type حالت wpa2- psk  راانتخاب کنید تا رمزنگاری قویتر شود. سپس برای تغییر رمز گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase را یافته  و به دلخواه تغییرش بدهید.
در پایان تغییرات را ذخیره کنید.
در این زمان اگر با وای فای  به روتر متصل بودید اتصال شما قطع میشود و باید دوباره با رمز جدید به وای فای متصل شوید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :