کد خبر: ۶۸۰
شبکه اجتماعی توییتر بر اساس مقررات جدید خود "تیک آبی" یا همان علامت رسمی تایید هویت را از حساب کاربری تعدادی از چهره ‌های شناخته شده راست افراطی پس گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 16


در میان آنها نام جیسون کسلر، از طراحان تظاهرات راست افر اطی در شارلوتزویل ایالت ویرجینیای آمریکا، و ریچارد اسپنسر، از چهره‌های برجسته راست افراطی آمریکا دیده می‌شود.

علامت تیک آبی"تامی رابینسون"، از پایه‌گذاران و رهبر پیشین "جنبش اتحادیه دفاعی انگلستان هم حذف شده است.

توییتر می‌گوید که تیک آبی قبلا "نشانه تایید یا اهمیت" بود اما حالا این موضوع تغییر کرده است. شبکه اجتماعی توییتر بر اساس مقررات جدید خود "تیک آبی" یا همان علامت رسمی تایید هویت را از حساب کاربری تعدادی از چهره های سرشناس راست افراطی پس گرفته است.

'نفرت پراکنی'
تیک آبی در ابتدا نشان دهنده صحت هویت حساب‌های توییتر افراد سرشناس و مشهور بود.

در اصل توییتر تصمیم می‌گیرد که کدام حساب کاربری علامت تیک آبی را دریافت کند و این به معنای تایید صحت هویت دارنده حساب کاربری به وسیله توییتر است.

این علامت اغلب به حساب توییتر افراد مشهور، مقامات و سازمان‌های رسمی و روزنامه‌نگاران تعلق می‌گرفت.

در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ توییتر این سرویس را همگانی کرد و اعلام کرد که هر کاربری می‌تواند برای حساب خود درخواست علامت شناسایی هویت یا "تیک آبی" بکند.

هفته گذشته توییتر به دلیل دادن "تیک آبی" به حساب کاربری آقای کسلر با انتقادهایی رو به رو شد به طوری که در تاریخ ۹ نوامبر، علامت را از آقای کسلر پس گرفت.

به گفته مسئولان توییتر هدف از "تیک آبی" تایید محتوای نظرات و مطالب منتشر شده در حساب کاربران نبوده، بلکه تایید هویت صاحب حساب بوده است.

توییتر می‌گوید: "ما به حساب‌هایی که تیک آبی می‌گیرند، نشانه‌ای می‌دهیم که آنها را از نظر تصویر از بقیه برجسته‌تر می‌کند. ما باید زودتر به این موضوع توجه می‌کردیم."

توییتر می‌گوید که در حال طراحی یک شیوه جدید "شناسایی و تایید هویت حساب‌های کاربران" است اما تا زمان فعال شدن این برنامه "علامت تایید هویت را از حساب‌هایی که عملکردشان با مقررات جدید این شبکه مغایرت داشته باشد، پس می‌گیرد."

بر اساس مقررات جدید توییتر اگر شخصی مقررات توییتر را نقض کند یا درباره "نژاد، قومیت، ملیت، جنسیت، هویت جنسی، نشانه‌های مذهبی، سن، معلولیت و یا بیماری‌ها" نفرت پراکنی کند، "تیک آبی" حساب کاربری‌اش حذف خواهد شد.

این شامل رفتارها و گفتارهای افراد چه در حساب توییتر خود و چه خارج از آن خواهد بود.

بعضی از افرادی که علامت تیک آبی از حسابشان برداشته شده می‌گویند که این مقررات جدید به شکل ضد و نقیض اجرا می‌شود و برای مثال به حساب‌های افراد مشهور آبرو باخته اشاره می‌کنند که "تیک آبی" شان حذف نشده است.

آقای کسلر می‌گوید که توییتر مقرراتش را عوض کرده تا افکار او را "سانسور" کند و آقای رابینسون می‌گوید توییتر "حقیقت را به عنوان نوعی نفرت‌پراکنی" طبقه‌بندی کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :