به زبان ساده : وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت و وبلاگ (از هر نوع و هر مدل است) که به صورت رایگان شما می تواند آنرا بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف آنرا مدیریت کنید.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 30
به زبان حرفه ای تر :

به طور کلی وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) می باشد که در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

پوسته ی وردپرس

پوسته ی وردپرس یا همان WordPress Theme، کارهای مختلفی را انجام می دهد که واضح ترین و رایج ترین آن ها، تعیین آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر می باشد. البته کسانی که به صورت فنی باوردپرس آشنایی داشته باشند، می دانند که مسائل بسیار دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان از قابلیت انعطاف پذیری مناسبی که در وردپرس وجود دارد، استفاده کرد.

وردپرس و موتورهای جستجو

به طور کلی وردپرس به گونه ای ساخته شده است که از محبوبیت خوبی نزد موتورهای جستجو برخوردار است اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو(SEO -> Search Engine Optimization) بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی پوسته ی خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند.

وردپرس یا جوملا؟!
در محیط وب و همچنین در میان کاربران مختلف، اینگونه مباحث و زیاد مطرح است که طرفداران هر کدام از این دو سیستم مدیریت محتوا، سعی دارند تا نرم افزار محبوب خودشان را به عنوان سیستم مدیریت محتوای برتر، معرفی کنند؛ اما حقیقت آن است که چنین بحث هایی فرد را به یاد بحث های انجام شده میان کاربران و طرفداران ویندوز و لینوکس می اندازد و تمام این ها در حالی است که طرح اینگونه مباحث از پایه دچار اشکال است. چرا که هر کدام از این نرم افزارها و یا سیستم عامل ها، برای محیط ها و کاربردهای خاص خودشان طراحی شده اند و مناسب همان کار هستند. برای روشن شدن بحث تصور کنید از شما سوال کنند که به نظر شما یک خودروی سواری بهتر است، یا یک خودروی سنگین؟ خب قطعا پاسخ شما این خواهد بود که هر کدام از این ها برای کار خاصی طراحی و ساخته شده اند و نمیتوان به طور کلی چنین مقایسه ای را انجام داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :