کسانی که قبل یا بعد از مدیرعاملی ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ وی را می‌شناسند یا وی همکاری داشته‌اند، از اهمیت کتابها برای وی خبر دارند. او مرتبا کتاب می‌خواند، به بقیه پیشنهادشان می‌دهد، و هنگامی که از رویکردش برای مدیریت یکی از بزرگترین شرکتهای کره زمین صحبت می‌کند مرتبا به درسهایی اشاره می‌کند که از کتابها آموخته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 03
کسانی که قبل یا بعد از مدیرعاملی ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ وی را می‌شناسند یا وی همکاری داشته‌اند، از اهمیت کتابها برای وی خبر دارند. او مرتبا کتاب می‌خواند، به بقیه پیشنهادشان می‌دهد، و هنگامی که از رویکردش برای مدیریت یکی از بزرگترین شرکتهای کره زمین صحبت می‌کند مرتبا به درسهایی اشاره می‌کند که از کتابها آموخته است.

 جمله معروف ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت این است: «من بدون کتابها نمی‌توانم زندگی کنم!»

وی هنگام پیشنهاد مهمترین کتابهای زندگیش، این لیست ۷ تایی را نام می‌برد و اشاره می‌کند که دیدگاه، توان و اشتیاق درونی خود را در زمینه‌های کاری، تکنولوژی، اقتصاد، تاریخ و حتی مدیریت استراتژیک از آنها فرا گرفته است.

۱- تغییر بزرگ، نوشته کارل پولانی: نادلا می‌گوید «پدرم سالها پیش این کتاب را به من پیشنهاد کرد.» نویسنده مجاری-آمریکایی این کتاب در سال ۱۹۴۴ آن را به رشته تحریر درآورده است. وی در توسعه بازار اقتصادی انگلستان نقش فراوانی داشته و معتقد است که اجتماع باید تغییرات اقتصادی را هدایت کند.

۲- یادگیری ژرف، نوشته یان گودفیلو، یوشوا بینگیو و آرون کویرویل:  ایلان ماسک و یان لیکان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک هر دو از ستایشگران این کتاب هستند. پس از انتشار این کتاب، شرکت مایکروسافت بنگیو را به عنوان یکی از پیشگامان یادگیری ماشینی در سمت مشاور به خدمت گرفت.

۳- پسران درون قایق، نوشته دانیل جیمز براون: نادلا این داستان را مرتبط با اتفاقات محلی سیاتل می‌داند. این کتاب شامل داستان گروهی است که به عضویت در تیم دانشگاه واشنگتن پشت پا زدند و البته در المپیک ۱۹۳۶ برلین مدال طلا گرفتند. نادلا می‌گوید «تصویری خارق‌العاده از اهمیت کار تیمی در این کتاب نقش بسته که بخشی از هسته اصلی تمرکز من بر مایکروسافت در جایگاه مدیرعاملی است.»

۴- همگرایی بزرگ نوشته ریچارد بالوین: این کتاب نشان می‌دهد که چگونه با کمک تله پرزنت (دورحضوری) و تله رباتیک به شکل فزاینده‌ای افراد قادر خواهند بود فراتر از مرزهای قراردادی از خانه راحتشان در محل کار و جلسه حضور یابند. نادلا با نگاهی به همین تکنولوژی‌ها، آنها را تا حد ممکن در هدست هولولنز مایکروسافت به کار گرفت. مخصوصا که روز به روز این فناوری به بلوغ خود نزدیکتر می شود و هزینه آن هم کمتر می گردد.

۵- ذهنیت: روانشناسی جدید موفقیت، نوشته کارول ویک: این کتاب توسط یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه استنفورد نوشته شده است. این کتاب شامل پیشنهادات و راه‌حلهایی برای کسب و درک چیزهایی است که هنوز نمی‌دانید و رونق آن با معرفی توسط نادلا شروع شد. با انتخاب به عنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت وی مشتاقانه می‌خواست شرکت را به سمت «فرهنگی که دائما ما را به سمت نوسازی و بازسازی هدایت می‌کند» پیش ببرد. و لذا ایده‌ها و نظریات ویک را درون بیانیه تغییر خود گنجاند «از حالا سه سال فرصت داریم. من بسیار بیشتر از قبل قدرت این شیوه را احساس و درک می‌کنم.»

۶- ارتباطات بدون خشونت نوشته مارشال روزنبرگ: نادلا پس از در اختیار گرفتن مدیریت مایکروسافت از همگان خواست تا با خواندن این کتاب، فرهنگ افسانه‌ای جنگجویی را در مایکروسافت کنار بگذارند. این کتاب بر قدرت همدلی، خودشناسی و اصالت همکاری در محیط کار، خانه و فراتر از آن تاکید دارد. مانند بسیاری از کتب مورد علاقه در این لیست، این کتاب اولین بار توسط آنو، همسر نادلا به وی پیشنهاد شد. «من تا به اینجا بیش از کتابهایی که خودم خوانده‌ام، توسط کتابهایی تحت تاثیر قرار گرفتم که او خوانده است.»

۷- ظهور و سقوط رشد اقتصادی آمریکا نوشته رابرت جی گوردون: این کتاب همه چیز را، از موتور احتراق درون سوز تا فلاش تانک دستشویی پوشش می‌دهد. و با چشم تردید به پیشرفتهای اخیر و تاریخچه اقتصاد می‌نگرد. نادلا می‌گوید «نتیجه می‌گیریم که اختراعات در حقیقت منبع بی انتهای بهبودهای دراماتیک در شرایط زندگی انسان هستند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :